Inflacja i biznes

Żyjemy w czasach dość trudnych, czyli mamy pandemię od marca 2020, a jest już luty 2022. Tak długo trwa już to blokowanie branż takich jak transport zbiorowy, gastronomia, branża związana z imprezami i fryzjerska. Mowa tu o wszystkich tych branżach, w których to przypadku ( https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/ ) kontakt bezpośredni wielu ludzi jest tym nieuniknionym. Problem tkwi tylko w tym, że nawet częściowe blokowanie wywołuje inflację, a to spadek wartości pieniądza, który stanowi problem dla przedsiębiorców z branż blokowanych. Rzecz jasna w tym konkretnym przypadku nie pomaga nawet najlepsza z płatnych reklam na portalu społecznościowym takim jak Facebook. Reklamy te są dość dobrymi, bo w ich przypadku ustawia się budżet dzienny i ilość dni promowania. Jednym słowem można reklamę wartą te 30zł ustawić na Warszawę z myślą o kobietach w wieku od trzydziestu do pięćdziesięciu lat. Drugą reklamę tak samo, tylko, że na miasto takie jak Łódź, czyli tego typu działania pomagają sklepom internetowym w czasie stabilności gospodarczej, ale w czasie pandemii i inflacji, która niemal cały czas rośnie stosunek zysków do wydatków na reklamy tego rodzaju maleje dosłownie cały czas, czyli efektywność ta słabnie niemal z miesiąca na miesiąc.

Tracza antyinflacyjna

Polski rząd twierdzi, że tarcza antyinflacyjna ma pomóc przedsiębiorcom, ale jej efektywność to dla wielu z nas wielki znak zapytania, bo to obniżenie opodatkowania paliwa na okres pół roku i opodatkowania żywności, chyba także na czas określony. Do tego rzecz jasna dochodzą te dofinansowania na gaz i na energię elektryczną dla odbiorców wrażliwych. Problem tkwi tylko w tym, że gazem ( https://efectownia.pl/pozycjonowanie-lokalne/ ) w Polsce obracają spółki, w których to udziały ma skarb państwa. Odbiorcy wrażliwi nie zapłacą ceny wyższej i dlatego wychodzi na to, że różnicę i za siebie i za odbiorców wrażliwych zapłacą przedsiębiorcy, którzy to będą musieli podnieść ceny towarów i usług, po to by sobie poradzić z tą dość nieciekawą sytuacją, którą przyniosą opłaty za styczeń w lutym roku 2022.

Sytuacja pewnych przedsiębiorców

Niektórzy przedsiębiorcy niemal od początku tej pandemii zawieszają działalność co jakiś czas, po to by móc wyjechać na kontrakt i zarobić na spłacanie kredytów i pożyczek ratalnych. Jednym słowem promowanie biznesu za pomocą reklam na portalu takim jak Facebook już od dłuższego czasu się nie sprawdza, czyli te reklamy nie dają już proporcji zysków do kosztów takich samych jak przed pandemią. Dodatkowo przewidywania się nie sprawdzają, bo mówiono o tym, że pandemia na jesień roku 2020 będzie wspomnieniem, a przyczyną do blokowania gospodarki stały się kolejne mutacje tego wirusa. Dokładnie ro później sytuacja się powtórzyła. Właśnie ze względu na te nawroty pandemii i dalej rosnącą inflację przedsiębiorcy nie liczą na gospodarcze cuda i co równie istotne spodziewają się kolejnego powrotu blokowania gospodarki już jesienią 2022.

Jak to dalej będzie?

Jakaś część przedsiębiorców rzecz jasna wieży w ten pozytywny scenariusz, czyli w to, że ta tarcza antyinflacyjna zadziała i inne programy Polskiego rządu także. Problem tkwi jedynie w tym, że oczytani przedsiębiorcy zaliczani do tych oczytanych już nie ufają tego typu zapewnieniom, bo już nauczyli się nie ufać obietnicom polityków. Z drugiej strony liczy się też i to, że mają wiedzę ekonomiczną, czyli wiedzą, że kolejne miesiące blokowania gospodarki i to nawet tego częściowego zamienią się w tę jeszcze wyższą inflację, czyli w kolejne i na dokładkę spore problemy ze spłacaniem kredytów zaciągniętych przed pandemią lub w początkowym jej okresie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here