To, co jest znane jako „lurking” – bycie członkiem bez aktywnego uczestnictwa – jest bardzo powszechne. Cytując Jakoba Nielsena, „W większości społeczności internetowych, 90% użytkowników to lurkerzy, którzy nigdy nie przyczyniają się, 9% użytkowników przyczynia się trochę, a 1% użytkowników stanowi prawie całą akcję.” Jest to znane jako zasada 1%, i jest to oczywiście brutto uogólnienie.
Poziom uczestnictwa w Facebooku wydaje się być znacznie wyższy niż ten. Nie znamy liczby wygasłych lub (dosłownie) martwych kont, ale we wrześniu 2018 roku Facebook odnotował 2,27 miliarda miesięcznych aktywnych użytkowników (wzrost o 9,6% w stosunku do poprzedniego roku) i prawie 1,5 miliarda dziennych aktywnych użytkowników (wzrost o 9,3%), pomimo utraty około 1 miliona użytkowników w Europie.
Minimalne korzystanie z Facebooka
Do założenia konta na Facebooku potrzebne jest imię i nazwisko oraz działający adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Możesz użyć dowolnego imienia, pod którym jesteś znany. Jeśli jednak napotkasz problem, być może będziesz musiał przedstawić akceptowalną formę dowodu tożsamości, aby później ją zweryfikować. https://techpolska.pl/jak-usunac-zdjecie-z-facebooka/ – przeczytanie tego tekstu również pomoże Ci zwiększyć prywatność na FB.
Zostaniesz również poproszony o podanie daty urodzenia – ponieważ musisz mieć co najmniej 13 lat, aby móc dołączyć – oraz o wybór płci. Obie te informacje mogą być wykorzystane do celów reklamowych. Po tym, wszystko jest opcjonalne.
Facebook będzie chciał, aby uzupełnić swój nowy profil, przesyłając zdjęcie z kubka i okładki, wprowadzając nazwy szkół lub kolegiów, do których uczęszczałeś, gdzie mieszkasz i tak dalej. Nie jesteś zobowiązany do zrobienia żadnej z tych rzeczy. Twoim zdjęciem profilowym może być postać z kreskówki. Jednakże, może być od kilkudziesięciu do tysięcy osób, które mają takie samo imię jak ty. Im więcej szczegółów wprowadzisz, tym łatwiej będzie znajomym Cię znaleźć.
Ustawienia prywatności
Kiedy coś opublikujesz, możesz kontrolować, kto to zobaczy, korzystając z menu ustawień każdego postu (trzy kropki), ale lepiej jest wybrać ustawienia dla całego konta. Aby to zrobić, kliknij strzałkę w dół po prawej stronie niebieskiego paska nagłówka, wybierz Ustawienia z menu, a następnie Prywatność. Główny wpis to „Kto może zobaczyć Twoje przyszłe posty?”. Prawdopodobnie nie będziesz chciał używać opcji Publiczny, co oznacza każdego na Facebooku lub poza nim. Zamiast tego, ograniczyć widoczność do znajomych, być może, lub dostosować go. Możesz wykluczyć przez nazwę każdego, kto nie chcesz, aby coś zobaczyć.
Reklama
Można również ograniczyć zakres osób, które mogą szukać cię za pomocą adresu e-mail i / lub numer telefonu, który podałeś Facebook, choć może to utrudnić znajomym znaleźć cię.