Założenie jak i prowadzenie sklepu internetowego generalnie nie są trudne. Jest jednak kilka kwestii, z którymi początkujący handel nie do końca potrafi sobie poradzić. Problem często sprawia kwestia dostawcy dla sklepu internetowego.
Dostawca z za granicy
Jak się okazuje, czasami najbardziej opłacalne staje się znalezienie dostawcy poza granicami kraju. Oczywiście, najlepiej jest sprowadzać towary z dalekich krajów azjatyckich. Ceny za poszczególne produkty z tamtych rejonów są bardzo niskie, pozostaje jednak problem transportu tych towarów do sklepu, a potem do klienta. Można to jednak rozwiązać za pomocą dropshippingu.
Jak to działa?
Dropshipping jest idealnym sposobem na zminimalizowanie kosztów wysyłki towarów z dalekich krajów. Jest to możliwe dzięki temu, gdyż w przypadku dropshippingu hurtownia, od której sklep kupuje artykuły jest ich bezpośrednim dostawcą do poszczególnych klientów. Tak naprawdę, w tym przypadku to hurtownia handluje z klientem, a sklep jest jedynie specyficznym pośrednikiem w tej transakcji.
Jeśli decydujemy się na dropshipping musimy przejść dość długą drogę od podjęcia tej decyzji aż do rozpoczęcia handlu. Oczywiście, zacząć trzeba od znalezienia hurtowni. Można szukać jej bezpośrednio w krajach azjatyckich, a można też nawiązać współpracę z jedną z polskich hurtowni sprowadzających artykuły z Azji.
Ceny w hurtowni
Oczywiście, nie wszystkie azjatyckie hurtownie posiadają tak samo dobrą ofertę. Warto sprawdzić bardzo dokładnie ich ofertę przed decyzją o podpisaniu umowy. Przede wszystkim, należy sprawdzić, w jakiej cenie sprzedawane są w Polsce produkty, które chcemy sprowadzać. Jeśli cena tych produktów w hurtowni jest zbyt wysoka, aby miały one dać zarobić, lepiej poszukać jakiegoś innego dostawcy.
Reklama sklepu
Oczywiście, nawet posiadanie najwyższej jakości produktów w bardzo okazyjnej cenie nie gwarantuje sukcesu sklepu internetowego. Jedynym, co gwarantuje ten sukces jest profesjonalny marketing. Tylko dobrze rozreklamowany sklep internetowy może być sukcesem.