Jak sprzedawać na Allegro

Allegro to bez wątpienia jeden z popularniejszych, znany większości, kanał sprzedaży, można rzec – król polskiego e-commerce. Każdy, kto chce zaistnieć w biznesie online, musi tu być, lecz sama obecność może nie wystarczy, bo najważniejsze to wiedzieć jak skutecznie sprzedawać na Allegro. Podpowiadamy, jak to zrobić!

Tylko konto firmowe

Początek przygody z Allegro wydaje się prosty – wystarczy założyć konto. Być może już je mamy, lecz czy to konto firmowe, czy prywatne? Jeśli myślimy o poważnej sprzedaży, postawmy na to pierwsze, bo nie tylko wzbudza ono większe zaufanie wśród kupujących, ale jednocześnie wygląda bardziej profesjonalnie. Co więcej, zapewnia ono więcej korzyści, między innymi dostęp do różnych rozwiązań, które są zarezerwowane tylko dla sprzedawców. Posiadanie konta firmowego to podstawa.

Żeby zwiększyć swoje szanse na dotarcie do klientów, warto zresztą założyć kilka kont na Allegro! Tak, to w pełni legalne i akceptowalne przez serwis. A skoro tak, to czemu nie zwiększyć swojego zasięgu w tym kanale e-commerce, co ma szczególnie znaczenie, gdy sprzedajemy produkty w wielu kategoriach.

Polityka cenowa – ustalajmy ją mądrze

Wiadomo, w każdej sprzedaży, zarówno stacjonarnej, jak i internetowej, kluczowym czynnikiem jest cena. Żeby firma dobrze funkcjonowała, musi na siebie zarabiać, lecz w tym wszystkim musi istnieć przemyślana strategia cenowa, uwzględniająca działania promocyjne, które mają ogromne znaczenie w kontekście zdobywania i utrzymywania klientów.

Tytuły aukcji – dlaczego są tak ważne?

Nie od dziś wiadomo, że słowa potrafią zdziałać cuda. Świadomi sprzedawcy wiedzą o tym doskonale, starając się tworzyć przemyślane tytuły aukcji. Muszą być wyjątkowy, ale i skuteczne, taki, które wyróżnią ofertę na tle konkurencji. Nie mogą być jednocześnie sztuką dla sztuki, gdyż co równie ważne – tytuły powinny dostarczać informacji na temat produktu.

Są różne metody na to, jak zachęcać tytułem. Można na przykład stworzyć krótszą, niż konkurencyjne firmy, nazwę aukcji, nie zapominając jednak przy tym, aby zmieścić w niej słowa kluczowe, jakie są wpisywane przez internautów do wyszukiwarki. W przeciwnym razie nie mają szans go znaleźć, nawet gdybyśmy stworzyli najbardziej wybitny tytuł.

Treść rządzi

Ale nie tylko tytuły są ważne, bo z równą mocą trzeba zadbać o unikalne opisy produktów, które przecież powinny zachęcać do zakupu – informować o produkcie, ale żeby były skuteczne, muszą być napisane językiem korzyści. Najgorsze co możemy zrobić to skopiować je z innych stron! Pamiętajmy przede wszystkim, że opisy służą temu, by klienci bez trudu poznali najważniejsze cechy produktu. Musimy im to umożliwić, w przeciwnym razie mogą się zniechęcić i zrobić zakupy gdzie indziej.

Zadbajmy o jakościowe zdjęcia

Równie istotne są oryginalne zdjęcia, bo choć opisy mogą przykuć uwagę, to nic nie zachęca tak jak obraz. Jak mawia znane powiedzenie – “kupuje się oczami”, dlatego trzeba zadbać o jak najlepsze zdjęcia oferowanych produktów. Ale nie tylko liczy się ich jakość, powinniśmy też pomyśleć jak je oryginalnie wyeksponować, by wyróżnić się na tle konkurencji.

Już wiemy, jak sprzedawać na Allegro (https://www.idosell.com/pl/baza-wiedzy/sprzedaz-w-wielu-miejscach-multichannel-/sprzedaz-w-marketplaces/jak-sprzedawac-wiecej-na-allegro/), ale nigdy nie ustajemy w wysiłkach, by polepszyć jakość prezentowanej oferty. Handel internetowy to nieustanna nauka i walka z ogromną konkurencją, dobrze więc wiedzieć, co działa i przynosi wymierne rezultaty.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here