W ostatnim czasie bardzo dużo firm decyduje się na budowę swojej marki przy pomocy portali społecznościowych. Nie ma w tym oczywiście niczego dziwnego, gdyż przy odpowiednim zaangażowaniu możemy uzyskać naprawdę fajny efekt, jak np. pozyskanie nowego klienta. Social media marketing udowadnia, że facebook czy instagram nie służy jedynie do publikacji zwykłych postów, ale również może pomóc w stworzeniu własnego imperium reklamowego. Tego typu rozwiązania sprawiają, że świadomość naszej marki wśród ludzi ma szanse wzrosnąć.
Social media marketing — czym to właściwie jest?
Jest to nic innego jak szereg działań mających na celu promocję naszej marki przy wykorzystaniu portali społecznościowych. Takie serwisy jak YouTube, Facebook czy Instagram są zdecydowanie faworytami wśród osób decydujących się na tego typu marketing. Do dyspozycji są również inne portale, nie mniej mało kto decyduje się na ich wybór. Świetnym przykładem może okazać się Twitter, który traci zainteresowanie z każdym nowym rokiem. Są oczywiście nowe projekty, które dają nadzieje marketingowcom, takie jak np. TikTok. Mimo że charakter publikowanych tam postów jest wyjątkowo oryginalny, jak się okazuje, może pomóc w promocji naszej marki ze względu na panujący tam ruch. Social media marketing to budowanie wizerunku firmy na miarę obecnych czasów. Istnieje jednak szansa, że prowadząc firmę, nie znajdziemy wystarczająco czasu, by przesiadywać na facebooku w celu promocji nowych usług. Z pomocą przyjść mogą odpowiednie agencje, które za niewielką opłatą przejmą stery nad naszym profilem firmowym. Dobrym przykładem takiej agencji marketingowej jest Efectownia: https://efectownia.pl/
Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o social media marketingu?
Decydującym czynnikiem marketingu w mediach społecznościowych jest szczegółowa analiza wielu czynników. Do jednych z nich możemy zaliczyć grupę docelową potencjalnych klientów. Ma to ogromne znaczenie przy doborze odpowiednich portali, gdyż spotkać się możemy z niszą, która lepiej odnajdzie się np. na Twitchu, niż na szerokoznanym Facebooku. Zatem powinniśmy umieć ustalić, do kogo kierowane będą posty promocyjne i na bazie tego wybrać odpowiedni portal społecznościowy. To, co wyróżnia zwykły marketing od social media, to stały kontakt z użytkownikami. Tworząc profil biznesowy, budujemy nie tylko swoją markę, ale również zaufanie wśród odbiorców. Jest to niezwykle ważne, ponieważ lekceważąc komentarze czy wiadomości nadesłane od być może przyszłego klienta, stracimy jego uwagę. Jeśli więc ktoś zostawi reakcję pod postem promocyjnym, warto pokazać takiej osobie, że jest dla nas ważna.
Dobry kontakt z klientem to podstawa
Reklamując swoje usługi w sieci przy pomocy strony internetowej, zwykle zapominamy o jakimkolwiek kontakcie z klientem. Korzystając z social media marketingu, decydujemy się na ewentualną wymianę zdań. Cały zabieg polega na tym, że tworząc posta na konkretnym portalu społecznościowym, odsyłamy zainteresowaną osobę do strony naszej firmy. Zwykle publikacja takiego postu nie jest wystarczająca, by odpowiednie zainteresowanie uzyskać, dlatego tak ważne jest, by odpisywać na zamieszczane komentarze. Istnieje również takie zjawisko jak multiplatformowość. Jest to nic innego jak aktywność na kilku portalach społecznościowych jednocześnie. Prowadząc w ten sposób profile, istotne jest, aby robić to w sposób spójny. Nie może zdarzyć się sytuacja, w której jeden post pojawia się na facebooku, a drugi na Instagramie, ponieważ tak opublikowana treść traci na sile. Szczególnie w takiej sytuacji, warto skorzystać z agencji marketingowej, jak np. https://efectownia.pl/, ponieważ będziemy w stanie zaoszczędzić sporo czasu. Należy pamiętać, że social media marketing pochłania go bardzo dużo, chociażby ze względu na stały kontakt z odbiorcami, który w tej branży jest wyjątkowo ważny.