Facebook od dłuższego czasu ogranicza zasięg postów, zwłaszcza tych z profili firmowych. Zasada Friends and Family sprawia, że to właśnie posty bliskich wyświetlają się użytkownikom częściej, niż wpisy z fanpages. To, co liczy się teraz, to zaangażowanie odbiorców – jeśli je zdobędziesz, to masz pewność, że Twoja firma będzie widoczna na tablicach internautów! Co najważniejsze – zdobędziesz zasięg nie płacąc za niego!
Kampanie sponsorowane są obecnie bardzo powszechnie stosowane przez firmy posiadające fanpage. Jeśli chcesz jednak zawalczyć o zasięg organiczny niektórych postów – i to bez wydawania na niego pieniędzy – powinieneś stosować różne formaty postów. Zapewnią Ci one nie tylko różnorodność publikowanych treści, ale również reakcje ze strony Twoich fanów!
Jakie formaty powinieneś stosować na swojej stronie?
Infografika – dzięki tej formie masz szansę przekazać użytkownikom ciekawostki oraz istotne informacje – i to używając jedynie samej grafiki. Stąd też istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo udostępnienia posta przez wiele osób. Dobrym pomysłem jest także stworzenie cyklu infografik lub pocięcie je na kilka części, które będziesz publikował w regularnych odstępach czasu.
Ankieta – Facebook umożliwia stworzenie ankiety z dwoma możliwymi odpowiedziami do wyboru. Warto zaskoczyć odbiorców i zamiast statycznej grafiki umieścić przykuwający wzrok giph.
Slideshow – jest to prezentacja podobna do filmu, którą możesz stworzyć dzięki wklejeniu maksymalnie 10 zdjęć i połączeniu ich w krótką prezentację.
Cinemagraph – czyli grafika z jednym dynamicznym elementem. Poprzez jego użycie uzyskuje się ciekawy efekt, który skłania do reakcji Twoich fanów.
Zdjęcia 360 stopni – dają Ci szanse na to, aby w szczegółowy oraz oryginalny sposób ukazać Twój produkt czy miejsce, na którym Ci zależy – i to dzięki zwykłemu przesuwaniu palcem po ekranie!
Oczywiście tradycyjne formaty, takie jak wideo czy film również powinny znaleźć się na profilu Twojej firmy. Jednak najważniejszy jest pomysł na ich wykonanie. To zadanie dla specjalistów w dziedzinie Social Media. Powierz je osobom z wieloletnim doświadczeniem i pasją którą dzielą się ze swoimi klientami czyli wykwalifikowanym pracownikom agencji marketingu internetowego Alte Media https://www.altemedia.pl/media-spolecznosciowe. Skontaktuj się z nimi, pozwól im pokierować profilem Twojej firmy na Facebooku i ciesz się świetnym zasięgiem organicznym i nowymi osobami, które dotrą do Twojej oferty!