Rynek e-commerce w 2020 roku sporo zyskał za sprawą pandemii COVID-19 i wprowadzonego lockdown’u. Wydaje się, że wszyscy w obecnych czasach robią zakupy przez internet. Szczególnie, kiedy epidemia ograniczyła możliwości kupowania wielu przedmiotów w sklepach stacjonarnych. Okazuje się, że 27% internautów nigdy w życiu nie zrobiło zakupów przez internet. Takie informacje pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce” przygotowany przez firmę Gemius w 2020 roku. Co na to wpłynęło? Przekonajmy się!
Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/zakupy-w-sieci-kto-ich-nie-robi-i-dlaczego/
Co odstrasza klientów sklepów internetowych?
Główne powody zgłoszone przez osoby uczestniczące w badaniach to:
- 43% – chęć obejrzenia produktu przed zakupem,
- 29% – przyzwyczajenie do tradycyjnych kanałów sprzedaży,
- 23% – zbyt wysokie koszty dostawy.
Kobiety za przyczynę nierobienia zakupów online, części częściej niż mężczyźni wskazują na zbyt wysokie koszty dostawy oraz obawy związane z gwarancją. Z raportu wynika, że najbardziej przyzwyczajone do tradycyjnych zakupów są osoby po 50 roku życia. Nie ma się co dziwić, ponieważ niektóre osoby w takim wieku nie mają codziennej styczności z technologią. Najmłodsi użytkownicy internetu znajdujący się w grupie wiekowej od 15 do 24 lat – lubią wcześniej zobaczyć lub wziąć do rąk przedmiot, który chcą kupić. Podobna sytuacja występuje u osób podających wykształcenie wyższe.
Co może przekonać do kupowania w sklepach online?
Najczęstsza odpowiedź są kwestie związane z cenami. Niższe koszty produktów oraz dostawy. Następną kwestią jest bezpieczeństwo płatności i szybsza dostawa. Do zakupów online mogłyby zmotywować również kody rabatowe oraz szerszy asortyment dostępnych produktów.
Po zmianie zdania, badani najchętniej kupowaliby:
- odzież,
- sprzęt RTV / AGD,
- obuwie,
- telefony,
- kosmetyki,
- perfumy,
- odzież sportową,
- meble i elementy wyposażenia wnętrz,
- artykuły dziecięce,
- biżuteria,
- sprzęt,
- gry komputerowe oraz multimedia.
Zobacz też: http://www.digitaldep.pl/spolka-komandytowo-akcyjna-charakterystyka/