Dlaczego połączenie pozycjonowania i kampanii Google Ads jest korzystnym rozwiązaniem przy promocji biznesu

Pozycjonowanie i kampanie Google Ads można efektywnie łączyć ze sobą, aby generować najlepszy zwrot z inwestycji. SEO to proces optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek poprzez poprawę jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Google Ads to forma reklamy online, której można używać do umieszczania reklam w sieci witryn Google, w tym w wyszukiwarce, YouTube i Gmailu. Razem mogą zapewnić bardziej kompleksową strategię marketingową, która przyciągnie odpowiednich odbiorców i pomoże Ci osiągnąć Twoje cele.

3 podstawowe różnice między kampaniami Google Ads a SEO

SEO i Google Ads to dwa ważne narzędzia marketingowe. Mają swoje zalety i skupiają się na wspólnym celu jakim jest wysoka ekspozycja strony www w wynikach wyszukiwania. Oto 3 podstawowe różnice dzielące te dwie popularne formy marketingu internetowego:

  • Pierwsza różnica między pozycjonowaniem, a kampaniami Google Ads polega na tym, że pozycjonowanie to strategia długoterminowa, podczas gdy Google Ads to strategie krótkoterminowe.
  • Druga różnica polega na tym, że SEO ma na celu zwiększyć ekspozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania, podczas gdy reklama Google Ads ma związek z płatnymi wynikami wyszukiwania.
  • Trzecia różnica polega na tym, że proces optymalizacji pod kątem wyszukiwarek wymaga czasu, aby uzyskać wyniki, podczas gdy proces reklamowania się w Google Ads można rozpocząć już w ciągu kilku godzin – od czasu uruchomienia kampanii może minąć zaledwie 15 minut i reklamy zaczną być widoczne dla potencjalnych klientów

Dlaczego warto prowadzić kampanie Google Ads równolegle z działaniami SEO?

Na pewno jedne działania nie wpływają na drugie. Prowadząc kampanię Google Ads nie uzyska się lepszy efektów w SEO i na odwrót. Stosując równolegle kampanie Google Ads i pozycjonowanie uzyskamy lepszą sprzedaż produktów czy usług, a wygenerowany ruch na stronie będzie jeszcze większy. Kluczowe zalety łączenia obu tych działań marketingowych to:

  • Jeszcze większa widoczność strony internetowej w Google
  • Dotarcie do klientów którzy już odwiedzili stronę ale nie zdecydowali się na zakup – klientom którzy odwiedzili stronę z wyników organicznych można wyświetlić potem reklamę w Google Ads
  • Wykorzystanie konkurencyjnych fraz z kampanii SEO w reklamach płatnych Google Ads – w ten sposób strona niemal natychmiast będzie widoczna na te frazy – gdzie w SEO potrzeba czasem nawet kilka – kilkanaście miesięcy na efekt
  • Więcej możliwości na pozyskanie klienta – reklamy Google Ads poza wynikami wyszukiwania można wyświetlać także w sieciach partnerskich

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM internetica.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here