Żeby zaistnieć w internecie i zyskać przewagę konkurencyjną, powinniśmy pomyśleć o odpowiedniej promocji. Ogromne możliwości zapewnia szczególnie system reklamowy Google Ads. Dowiedzmy się o nim najważniejszych informacji.
Google Ads – co to takiego?
Google Ads, określany wcześniej jako AdWords, to popularny i chętnie wybierany przez wiele osób system reklamowy firmy Google. Zapewnia ogromne możliwości w zakresie budowania i zarządzania kampaniami reklamowymi, niezależnie od tego, czy chcemy wypromować małą witrynę, czy większy serwis. Google Ads swoim zasięgiem obejmuje nie tylko wyszukiwarkę Google, ale też wiele różnych blogów i forów tematycznych. Inwestując w tę formę reklamy, mamy pewność, że dotrze ona w wiele miejsc, co przełoży się na większe zainteresowanie naszym sklepem internetowym.
Google Ads – co warto wiedzieć?
System działa w modelu licytacyjnym, co oznacza, że reklamodawcy sami określają, ile mogą zapłacić za reklamę. Stawki więc zależą w głównej mierze od tego, jak silna jest konkurencja w naszej branży, a mianowicie, ile pozostałe firmy mogą przeznaczyć na płatną promocję. Standardowo płaci się za kliknięcie, ale możemy też ustawić inny wariant rozliczania, na przykład stawkę za 1000 wyświetleń. Inne opcje to maksymalna stawka za jedno wyświetlenie i stawka za konwersję.
Bardzo ważną informacją jest to, że reklamy zaczynają działać od razu po uruchomieniu kampanii. To wspaniała wiadomość dla firm, które szybko chcą uzyskać efekty promocji, muszą jednak pamiętać, by uzbroić się w cierpliwość. Sam początek wyświetlania reklamy nie oznacza natychmiastowego sukcesu reklamowego, bo ten zależy od wielu czynników. Jakich? Pod linkiem https://traffictrends.pl/kampanie-reklamowe-google-ads/ znajdziemy na ten temat wiele cennych informacji. Reklamy wyświetlają się użytkownikom, gdy ci wpiszą do okna wyszukiwarki konkretne zapytania, spójne ze słowami kluczowymi określonymi przez reklamodawcę. Jeśli dobrze je dopasujemy, zyskamy pewność, że kampania będzie trafna.
Google Ads – jakie są rodzaje reklam?
- Reklamy tekstowe w wyszukiwarce – podstawowy format, który sprawdzi się w przypadku praktycznie każdej działalności;
- Reklamy typu “Tylko połączenie” – tekstowe, ale na urządzenia mobilne. Zamiast przekierowania na stronę docelową, umożliwia szybkie nawiązanie połączenia telefonicznego;
- Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA) – wyglądają tak samo jak tradycyjne reklamy tekstowe, ale inaczej się je tworzy. W DSA reklamodawca może stworzyć tylko jeden wiersz opisu, a nagłówek oraz strona docelowa dobierane są przez system Google;
- Reklamy produktowe PLA – w sam raz dla sklepów internetowych. Widoczne (zdjęcia produktów i ceny) w wyszukiwarce, na samym szczycie wyników wyszukiwania;
- Klasyczne reklamy bannerowe w sieci reklamowej (GDN) – Google obsługuje wiele rozmiarów reklam, które można wyświetlać w różnych boksach reklamowych, także w aplikacjach na smartfony, YouTube i Gmail.
Google Ads zapewnia szybkie efekty reklamowe, co pozwala pozyskać nowych klientów. Kluczowe jednak, by dopasować parametry odpowiednio do profilu naszej działalności.