Istnieje powszechna opinia, że tani hosting to zły hosting. Czy to prawda?

Jeżeli wydaje Ci się, że uruchomienie własnej strony www polega tylko i wyłącznie na rejestracji domeny, to jesteś w poważnym błędzie. Jest to tak na prawdę, tylko jeden z pierwszych kroków jaki należy uczynić. Aby uruchomić serwis internetowy jest potrzebny jeszcze serwer, czyli inaczej przestrzeń dyskowa, na której będzie można umieścić niezbędne informacje i dane. Na rynku istnieje wiele ofert hostingu, dlatego powstają dwa zasadnicze pytania: czym się różnią? I czy cena ma znaczenie?

Pierwszy podział jaki istnieje na rynku to na usługi hostingowe odpłatne, jest to najczęściej spotykana forma, ale można także spotkać serwisy oferujące takie usługi za darmo. Takie rozwiązanie jest jednak wykluczone w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez internet. Istnieją dwa zasadnicze powody, po pierwsze – darmowy serwer oferuje zbyt niskie parametry dla efektywnej działalności firmy w internecie, nie gwarantując przy tym stabilnego działania. Po drugie – umieszczonej na nim stronie towarzyszyć będą natrętne reklamy, które mogą skutecznie zniechęcić do jej odwiedzania. Nie zapominajmy również o poziomie bezpieczeństwa, które w tym wypadku, może nie być zbyt satysfakcjonujący.

Dlatego w większości przypadków należy brać pod uwagę tylko hosting płatny. W tym miejscu należy zastanowić się, czy cena ma znaczenie, oraz czy tani hosting może sprostać naszym wymaganiom? Ceny hostingów na rynku wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie, a wahania te zależą  w głównej mierze od oferowanych parametrów.

Do głównych parametrów należą:

  • limity przestrzeni dyskowej – (podawane w MB (megabajt) lub GB (gigabajt, 1GB to ok. 1000MB)). Dla typowej strony wystarczy 200MB przestrzeni dyskowej, jednak jeśli planuje się zamieszczać na stronie dużo zdjęć lub filmy, powinno się wybrać ofertę, która ma te limity wyższe;
  • transfer danych –  to jeden z podstawowych parametrów, który powinno się brać pod uwagę przy wyborze hostingu. Dla standardowej strony internetowej wystarczy, gdy jego wartość będzie wynosić około 20 GB miesięcznie. Jeśli będzie dwukrotnie większa, powinna zagwarantować całkowicie bezproblemowe działanie serwisu www;
  • obsługa odpowiednich technologi – wymagania w tym względzie są w dzisiejszych czasach dosyć standardowe – wystarczy zwrócić uwagę, czy oferta zawiera technologie PHP i MySQL;
  • uptime – czyli procentowy czas bezawaryjnego działania serwera, a tym samym obsługiwanych przez niego witryn. Prawidłowy uptime powinien wynosić 99%, co oznacza, że jeśli będziemy przeglądać naszą stronę przez określoną ilość czasu, to w 99% przypadków wyświetli się ona poprawnie.

Jeżeli chodzi o cenę, istnieje powszechna opinia, że najlepiej wybrać umiarkowaną ofertę cenową, tak by nie była ani zbyt tania, ani za droga. Tania usługa będzie przysparzała podobnych problemów co darmowa, zaś droga, idąca w sumy przekraczające 500 złotych miesięcznie, przypuszczalnie nie zostanie przez nas w pełni wykorzystana. My osobiście, nie zgadzamy się z tą opinią. Z doświadczenia wiemy, że tani hosting również istnieje, a jego jakość wcale nie odbiega od normy. Na polskim rynku istnieje wiele firm hostingowych. Wiele z nich jest „popularnych”, jednak ich usługi pozostawiają wiele do życzenia. Polecamy tani hosting w hostinghouse.pl, który zapewnia wysoką jakość usług przy niskiej cenie. Firma istnieje już od wielu lat i posiada ugruntowaną pozycję na rynku taniego hostingu. Konta hostingowe są w jednej z najlepszych polskich serwerowni (Sprint DC), co gwarantuje wysoki uptime na poziomie 99,5% w skali roku. Co najważniejsze, firma gwarantuje satysfakcję przez 30 dni lub zwrot pieniędzy, a wisienką na torcie są darmowe certyfikaty SSL oraz szybkie instalatory WordPress i sklepów internetowych.