Skuteczny email marketing

Założenia skutecznego marketingu w przypadku tradycyjnych sklepów oraz tych działających w internecie zdają się być zupełnie inne. O ile w przypadku tych pierwszy najważniejsze zdają się być rzeczywiste banery i reklamy w radiu oraz telewizji, o tyle w przypadku sklepu internetowego lepsze efekty dają banery na stronach internetowych, a przede wszystkim email marketing.

Baza adresów email

Pierwszym krokiem w konstruowaniu odpowiedniego marketingu internetowego jest zebranie odpowiedniej ilości danych. Chodzi rzecz jasna po prostu o adresy emailowe. Okazuje się jednak, że w przypadku sklepu internetowego ich pozyskanie nie jest wcale trudne.

Podczas jakichkolwiek zakupów w internecie praktycznie zawsze konieczne jest podanie swojego adresu email. Jest on potrzebny, ażeby możliwe było założenie indywidualnego konta na stronie sklepu, bądź tez aby potwierdzić zawarcie transakcji. Baza tworzona w ten sposób zawiera jedynie dane osób będących przynajmniej raz klientami sklepu. Wydaje się, że to dobrze, gdyż przecież łatwiej przyciągnąć do sklepu kogoś, kto go zna, niż całkiem nowego klienta.

Ciągła analiza

Bardzo ważne jest nie tylko to aby wysyłać wiadomości, lecz również to jak one wyglądają i jaka jest ich treść. Dlatego też, konieczne jest ciągłe analizowanie email marketingu w celu korygowania błędów i poprawiania jego skuteczności.

Przede wszystkim w celu oceny poprawności prowadzenia email marketingu wykorzystuje się dwa wskaźniki. Pierwszy z nich to sprawdzanie ilości otwartych maili reklamowych. Drugi natomiast wskazuje jak często po otwarciu maila klient wchodził na stronę sklepu.

Jeśli powyższe wskaźniki nie są zbyt zadowalające jest to znak do tego, że należy zmienić strategię i w jakiś sposób zmodyfikować wysyłane maile.

Zindywidualizowana oferta

Wydaje się, że bardzo istotne jest zindywidualizowanie maili. Dlatego też, większość maili reklamowych zaczyna się od imiennego zwrotu do adresata. Ważne jednak, żeby również odpowiednio do każdego klienta wybierać ofertę zawartą w wiadomości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here