O przekierowaniu w branży SEO słychać nieprzerwanie. Proces ten jest powszechnie stosowany w obliczu relokacji strony na inną domenę, rozwiązania kwestii duplikacji contentu czy stworzenia tzw. „przyjaznych adresów” dla wyszukiwarki Google. Dlaczego przekierowanie 301 jest istotne i co się za tym kryje?

Akcja modyfikacja

Przekierowanie 301 dla webmasterów jest jak recepta na leki wzmacniające dla przeciętnego Kowalskiego. Swoistym panaceum na wszystkie niedogodności związane z prowadzeniem strony internetowej i jej zawartością. Masz w swojej perspektywie całkowitą zmianę domeny lub przenoszenie danej podstrony? Skorzystaj z wiedzy wirtualnych farmaceutów, specjalizujących się właśnie w zapisie 301, czyli Moved Permanently, pozwalającym przenieść treść z jednego adresu www na drugi.

Domena a robot Google

Według ekspertów SEO z poznańskiej agencji High Interactivity, przekierowanie 301 jest jedną z najskuteczniejszych metod przeniesienia witryny na nową domenę z całą zawartością, również z uwagi na pozycjonowanie stron internetowych. Googlebot, czyli robot Google eksploruje przekierowanie jako treść, która ówcześnie dostępna była pod domeną X, natomiast teraz wyłącznie pod adresem Y. Zwykle użytkownik sieci nie orientuje się, że przekierowanie miało miejsce – proces zachodzi jeszcze przed załadowaniem danego pliku odnośnie witryny.

Systemy przekierowania 301

Istnieją dwa elementarne sposoby przekierowania 301 witryny – .htaccess oraz język skryptowy, np. PHP. Bardzo często nowa domena osiąga podobne pozycje w wynikach wyszukiwania konkretnych fraz kluczowych, niemniej rekomendowane jest utrzymywanie starej domeny na stałe, co ma znaczny wpływ na proces pozycjonowania.

Ponadto kod 301 wykorzystywany jest do używania kilku adresów URL dla jednego serwisu. Co to oznacza? Otóż w wyszukiwarkach pojawiać się będzie końcowy adres, niemniej różne warianty będą kierować użytkowników zawsze do strony głównej.

Co więcej, warto pamiętać, aby nie stosować długiego łańcucha przekierowań, którego nie akceptuje Googlebot. W ten sposób możemy uniknąć sytuacji, w której robot nie dociera do domeny końcowej.

Przekierowanie 301 to potężne narzędzie dla webmasterów. Korzystanie z jego superlatyw w ostrożny sposób i z zachowaniem wytycznych Google spowoduje, że witryna z pewnością nie straci na wartości.

Tekst powstał przy współpracy z Agencją SEO z Poznania: high-interactivity.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here