jak powstają kultowe projekty logo

Gdy zdecydujemy się na stworzenie logo dla naszej firmy pragniemy, by w przyszłości było rozpoznawalne od pierwszego spojrzenia. Jednak jak to osiągnąć? Czy element graficzny w logo jest niezbędny dla sukcesu projektu? Czy warto kierować się modą?

Spoglądając na logo znanych firm takich jak Apple trudno nie oprzeć się pokusie wizji, gdzie projekt naszego logo staje się kultowy i rozpoznawalnym na każdym kroku, jak niemal już ikoniczne nadgryzione jabłko.  Poddając się jednak marzeniom o kultowym logo i ukłuciu lekkiej zazdrości na myśl, że produktom kalifornijskiej firmy wystarczy prosty rysunek owocu, by odgadnąć ich producenta zapominamy o najważniejszym atrybucie logo- funkcjonalności.
Warto pamiętać, że nie ma takiego projektu logo o którym byłoby głośno bez sukcesu firmy. Trudno wyobrazić sobie niezliczone analizy logo Apple, bez rozgłosu towarzyszącemu wysokiej jakości innowacyjnym produktom i charyzmatycznemu założycielowi firmy.

Nie należy ślepo kierować się obecnymi trendami w projektowaniu, czy sukcesem innej firmy. Warto przemyśleć charakter naszej działalności i na tej podstawie spróbować dopasować cechy projektów, które nas zachwycają do profilu firmy. Wesoły miś w logo kancelarii adwokackiej wyglądałoby równie niedorzecznie jak temida na szyldzie przedszkola, tak samo jak nieodpowiedni krój pisma może zniechęcić potencjalnego klienta do zakupu produktu.

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że nie każdy popularny projekt logo zawiera sygnet. Odpowiednio dobrany krój pisma, z starannie dobranymi odległościami między literami może być przepisem na idealne logo. Litery mogą stanowić znak sam w sobie, jak na przykładzie logo koncernu Coca-Coli. Intensywna czerwień i zamaszystość kształtu liter informują o intensywnych doznaniach smakowych i radości, którą może dać słodki napój. Natomiast surowość i prostota liter w logo firmy Samsung sygnalizuje rzetelność i wysoką jakość oferowanych produktów.

minimalistyczne logotypy logo typograficzne

Ciekawym przykładem rebrandingu istniejącego logo jest projekt wykonany dla marki odzieżowej Zara. Po fali krytyki zmian w logo firm takich jak Balmain, Burberry czy Balenciaga, które podążając za trendami całkowicie uprościły swoje znaki firmowe, tracąc przy tym charakter poszczególnych domów mody, Zara objęła kompletnie inną strategię. Nadając literom nieco krągłości, wydłużając je i maksymalnie zbliżając je do siebie nadano istniejącemu logotypowi zupełnie innego wymiaru. Choć zmiany w wyglądzie logo marki nie uchroniło się przed słowami krytyki, nie można odmówić im innowacyjności i powiewu świeżości, jakie wprowadziły w świat projektowania graficznego.

identyfikacja wizualna

Przymierzając się do projektu logo, warto pamiętać, że oprawa graficzna firmy jest środkiem do przekazania klientowi charakteru firmy i zachęcenia go do wyboru konkretnego produktu. Dobrze zaprojektowany znak firmowy może przyczynić się do wzrostu atrakcyjności produktu czy usługi, jednak jego sukces uzależniony jest od sukcesu marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here