Reklama w internecie z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Na usługi związane z pozycjonowaniem strony czy też promocją w Google Ads albo Facebook Ads, przedsiębiorcy przeznaczają każdego miesiąca nawet kilka tysięcy złotych. Wszystko zależy od wielkości prowadzonego biznesu oraz liczby klientów, których chcemy pozyskać do swojej firmy.
Czy opłaca się pozycjonować sklep internetowy?
Sklepy internetowe posiadają dużą liczbę podstron, na której znajduje się unikalna treść dostosowana do standardów SEO. Podczas dobierania odpowiedniej strategii należy skupić się na początku na optymalizacji serwisu, a następnie na odpowiednim dopasowaniu słów kluczowych, które mają najlepszą konwersję.
Takie działania sprawią, że reklama w internecie będzie miała znacznie większe zainteresowanie, a dochody ze sprzedaży wzrosną. Ponadto bardzo ważne jest to, aby platforma sprzedażowa była nowoczesna, przejrzysta i funkcjonalna dla odbiorców, ale także gwarantowała bezpieczeństwo dokonywania zakupów, co również ma istotny wpływ na algorytmy wyszukiwarek. Trzeba również zwrócić uwagę na szybką i właściwą indeksację nowych produktów, które wprowadzane są do sklepu online.
Co oznacza pozycjonowanie szerokie?
Jeszcze inną strategią dedykowaną dla branży e-commerce oraz dużych portali jest pozycjonowanie szerokie. W tym przypadku koniecznie trzeba wykonać dokładną analizę słów kluczowych, zarówno tych podstawowych, jak i bardziej rozbudowanych, które często są niszowe, ale prowadzą do znacznie większej konwersji.
Chodzi tutaj głównie o reklamowanie sklepu online na tak zwany długi ogon, poprzez wykorzystanie fraz składających się z wielu słów kluczowych, których w internecie wyszukują klienci. Oprócz tego w serwisie musi znaleźć się dobrze zoptymalizowana treść, która jest wartościowa dla użytkownika i przedstawia korzyści z zakupu. W ten sposób można zmniejszyć koszty prowadzonej kampanii, a przy tym zwiększyć sprzedaż.
Jakie korzyści niesie ze sobą reklama w Google Ads?
Bardzo często przedsiębiorcy zastanawiają się nad tym, czy warto zainwestować w reklamę Google Ads. Oczywiście jest to bardzo dobry pomysł, ponieważ możemy w ciągu zaledwie 24 godzin od stworzenia reklamy rozpocząć pozyskiwanie klientów.
Największe korzyści inwestycji w ten system reklamowy to przede wszystkim promowanie swojej marki, produktów i usług, poprzez możliwość precyzyjnego targetowania pod względem wieku, płci czy zainteresowań odbiorców. Z góry ustalamy również budżet reklamowy, który może wynosić 1000 zł, 10 000 zł albo 100 000 zł.
Dlaczego warto wykorzystać social media do promocji biznesu?
Przedsiębiorcy powinni działać ze swoim biznesem w social mediach, ponieważ pomaga to budować wiarygodny wizerunek marki. Najpopularniejszym portalem społecznościowym jest oczywiście Facebook, gdzie na bieżąco możemy informować swoich fanów czy klientów o nowych promocjach, czy wprowadzanych produktach.
Połączenie strony firmowej z fanpage pomaga rozwijać przedsiębiorstwo i docierać do znacznie szerszego grona odbiorców i nowych klientów. Oprócz standardowych postów można również wykorzystać reklamy sponsorowane, dzięki którym pozyskamy więcej leadów oraz zapytań.