WooCommerce i PrestaShop - różnice

Przed założeniem biznesu e-commerce, musimy najpierw wybrać odpowiednie oprogramowanie. Dostępna jest szeroka gama rozwiązań i większości właścicieli firm trudno jest podjąć właściwą decyzję. Dwie bardzo popularne opcje to WooCommerce i PrestaShop. Oba mogą być wykorzystane do skutecznego prowadzenia sklepu internetowego, ale działają w inny sposób i oba mają zalety i pewne wady.

WooCommerce – Przegląd

To zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce na świecie, która obsługuje miliony sklepów internetowych. Sprawia, że ​​bardzo łatwo jest dodać sklep internetowy do swojej witryny WordPress, instalując jedynie wtyczkę.

WordPress to największy na świecie CMS, który jest idealną platformą do budowy dowolnego rodzaju strony internetowej, a za pomocą kilku kliknięć można przekształcić ją w piękny i funkcjonalny sklep internetowy. Z tego powodu WooCommerce jest uważane za najlepsze rozwiązanie e-commerce dla WordPress. Po zainstalowaniu otrzymamy wszystkie niezbędne narzędzia potrzebne do prowadzenia sklepu internetowego, w tym: różne opcje wysyłki i płatności, produkty, system zarządzania zamówieniami, narzędzia marketingowe, raporty biznesowe itp.

Ponieważ jest oparty na WordPressie, ma również najlepsze funkcje blogowania, dzięki czemu możemyprawidłowo pracować nad marketingiem treści i SEO. Edytor motywów jest prosty w obsłudze i musimy pamiętać, że w przeciwieństwie do większości innych wtyczek e-commerce do WordPress, WooCommerce jest prawie bezbłędny. Jest również stale aktualizowany i utrzymywany.

PrestaShop – przegląd

PrestaShop to oprogramowanie e-commerce typu open source, którego pobieranie i używanie jest całkowicie bezpłatne. Zyskał popularność dzięki intuicyjnemu pulpitowi nawigacyjnemu i bogatej domyślnej funkcjonalności. Jest bardzo łatwy w obsłudze i zrozumiały, a także prosty w nawigacji.

PrestaShop może być skalowany i możemy sprzedawać dowolną liczbę produktów. Warto o tym pamiętać, gdy trzeba rozszerzyć swój sklep. Wygodne narzędzia do zarządzania zapewniają dobrą kontrolę nad zapasami. Istnieje również opcja prowadzenia wielu sklepów za pośrednictwem jednego pulpitu nawigacyjnego.

Jeśli potrzebujemy funkcji, która nie była domyślnie dostępna (np. Integracja z Facebookiem, bramka płatności itp.), Możemy łatwo dodać ją z rozszerzeniem, które można uzyskać z oficjalnego rynku. PrestaShop to platforma typu open source, więc możliwości projektowania sklepu są nieograniczone. PrestaShop oferuje również niektóre narzędzia SEO, które pomogą znaleźć się w wynikach wyszukiwania Google.

Różnice między WooCommerce i PrestaShop

– Główna różnica między Prestashop a WooCommerce polega na tym, że WooCommerce nie jest niezależną stroną internetową. Jest to wtyczka, która musi być zainstalowana na WordPress. Natomiast PrestaShop jest całkowicie niezależnym CMS-em do rozwijania sklepu e-commerce.

– Oba oprogramowania e-commerce oferują wiele wzorów i motywów, aby strona była przyjemna i łatwa w nawigacji. WooCommerce ma w ofercie więcej darmowych szablonów do wyboru. Natomiast szablony premium PrestaShop są bardziej rozwinięte i eleganckie, ale także i droższe.

– Personalizacja. Instalacja tych systemów e-commerce jest bezpłatna, ale jest duża różnica w dostosowaniu ich do własnych potrzeb użytkownika. WooCommerce oferuje łatwe zasady dostosowywania, ponieważ jest systemem CMS typu open source, użytkownicy mogą go ponownie zapisywać. Ma dodatki, które można stosować bez zmian. Krótko mówiąc, nie są potrzebne żadne rozległe umiejętności kodowania.

Natomiast dzięki PrestaShop mamy dostęp do ponad 3000 modułów, których można użyć do dodania prawie każdej funkcji, jaką można sobie wyobrazić w swoim sklepie. Moduły można również dostosować. Jednak w większości przypadków, aby dostosować wszystko na stronie, będzie potrzebna pomoc programisty, co znacznie podwyższa koszt.

Zarówno WooCommerce, jak i PrestaShop mogą być używane do sprzedaży produktów fizycznych i cyfrowych. Oferują również proste narzędzia do zarządzania produktem, analizy i realizacji zamówień. Należy pamiętać, że oba te e-commerce są przeznaczone dla małych i średnich firm, jednak PrestaShop jest lepiej przygotowany do obsługi dużej liczby produktów, lecz zwiększenie jego funkcji lub np. import nowych modułów będzie droższa niż WooCommerce. Warto zastanowić się jakie mamy potrzeby i sprawdzić, czy dane oprogramowanie spełnia je wszystkie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here