zakupy online

Rynek e-commerce w 2020 roku sporo zyskał za sprawą pandemii COVID-19 i wprowadzonego lockdown’u. Wydaje się, że wszyscy w obecnych czasach robią zakupy przez internet. Szczególnie, kiedy epidemia ograniczyła możliwości kupowania wielu przedmiotów w sklepach stacjonarnych. Okazuje się, że 27% internautów nigdy w życiu nie zrobiło zakupów przez internet. Takie informacje pochodzą z raportu „E-commerce w Polsce” przygotowany przez firmę Gemius w 2020 roku. Co na to wpłynęło? Przekonajmy się!

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/zakupy-w-sieci-kto-ich-nie-robi-i-dlaczego/ 

Co odstrasza klientów sklepów internetowych? 

Główne powody zgłoszone przez osoby uczestniczące w badaniach to:

  • 43% – chęć obejrzenia produktu przed zakupem,
  • 29% – przyzwyczajenie do tradycyjnych kanałów sprzedaży,
  • 23% – zbyt wysokie koszty dostawy.

Kobiety za przyczynę nierobienia zakupów online, części częściej niż mężczyźni wskazują na zbyt wysokie koszty dostawy oraz obawy związane z gwarancją. Z raportu wynika, że najbardziej przyzwyczajone do tradycyjnych zakupów są osoby po 50 roku życia. Nie ma się co dziwić, ponieważ niektóre osoby w takim wieku nie mają codziennej styczności z technologią. Najmłodsi użytkownicy internetu znajdujący się w grupie wiekowej od 15 do 24 lat – lubią wcześniej zobaczyć lub wziąć do rąk przedmiot, który chcą kupić. Podobna sytuacja występuje u osób podających wykształcenie wyższe. 

Co może przekonać do kupowania w sklepach online?

Najczęstsza odpowiedź są kwestie związane z cenami. Niższe koszty produktów oraz dostawy. Następną kwestią jest bezpieczeństwo płatności i szybsza dostawa. Do zakupów online mogłyby zmotywować również kody rabatowe oraz szerszy asortyment dostępnych produktów.

Po zmianie zdania, badani najchętniej kupowaliby:

  • odzież,
  • sprzęt RTV / AGD,
  • obuwie, 
  • telefony, 
  • kosmetyki, 
  • perfumy, 
  • odzież sportową,
  • meble i elementy wyposażenia wnętrz,
  • artykuły dziecięce,
  • biżuteria,
  • sprzęt,
  • gry komputerowe oraz multimedia.

Zobacz też: http://www.digitaldep.pl/spolka-komandytowo-akcyjna-charakterystyka/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here