Jak wysłać kampanię mailową

Kampanie mailowe wciąż cieszą się bardzo popularnością zarówno wśród dużych, jak i małych firm. Kluczem do sukcesu jest nie tylko stworzenie odpowiedniej treści reklamowej, lecz również przekazanie jej klientowi za pośrednictwem e-maila. Pojawia się jednak pytanie, jak wysłać maila, aby mieć pewność, że dotrze on do odbiorcy?

Krok 1- stworzenie odpowiedniej kampanii

Pierwszym krokiem jest oczywiście stworzenie odpowiedniej treści reklamowej i umieszczenie jej na serwerze. W tym aspekcie panuje pewna dowolność, jednak bardzo istotne jest przestrzeganie parametrów technicznych. Reklama musi być nie tylko atrakcyjna z punktu widzenia klienta, ale przede wszystkim czytelna. W przeciwnym razie nie przyniesie ona oczekiwanych rezultatów. Wiele systemów umożliwia stworzenie i wgranie jednocześnie kilku kampanii, które skierowane są do różnych grup odbiorców.

Krok 2- zidentyfikowanie odbiorców

W drugim kroku instrukcji jak wysłać maila bardzo istotnym aspektem jest dobór odpowiednich odbiorców oraz zdefiniowanie ich. W tym celu można posiłkować się stworzonymi wcześniej listami bądź wskazać nowych odbiorców. Jeśli nasza lista została stworzona w formacie XLS, możemy dodać ją jako załącznik, co znacznie przyspieszy pracę.

Krok 3 – określenie czasu wysyłki maila

Wysyłka wiadomości mailowych może następić w trybie natychmiastowym, jednak mamy też możliwość odłożenia jej w czasie. Drugie rozwiązanie umożliwia nam wcześniejsze przygotowanie materiałów i odpowiednie ich opracowanie, natomiast sam przekaz zostanie zrealizowany w sposób automatyczny w określonym przez nas czasie. Należy mieć świadomość, że korzystając z opcji wysyłki natychmiastowej, i tak może zajść konieczność oczekiwania na przekazanie wiadomości. Wiele zależy bowiem od natężenia ilości zleceń, które mają zostać zrealizowane z danego serwera.

Testowanie wiadomości

Zanim wiadomość zostanie przekazana szerokiemu gronu odbiorców, istnieje możliwość jej przetestowania. W tym celu należy podać adres, na który zostanie przekazana, pamiętając jednocześnie, że jest to usługa dodatkowo płatna. Użytkownicy mogą również skorzystać z opcji generowania raportów, która jest szczególnie istotna do celów statystycznych czy do sprawnego zarządzania kampanią. Sama wysyłka kampanii reklamowej nie jest pracochłonna i nie zajmuje wiele czasu, zwłaszcza jeśli dysponujemy już opracowaną listą odbiorców wiadomości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here