Budowanie listy odbiorców - email marketing

Dzisiaj, sklep internetowy nie odniesie raczej sukcesu, jeśli nie prowadzi na szeroką skalę email marketingu. Ten nie jest jednak możliwy jeśli nie ma się bazy odbiorców. Skąd można ją pozyskać?

Stali klienci

Przede wszystkim, w zasadzie każdy sklep posiada bazę adresów mailowych swoich stałych jak i jednorazowych klientów. Wynika to z tego, że podczas pierwszych zakupów w sklepie klient musi podać swój adres emailowy, ażeby mógł w ogóle zrealizować transakcję.

Niewątpliwie, wielu przedsiębiorców bagatelizuje często potrzebę wysyłania maili do osób, które już o sklepie słyszały a nawet robiły w nim zakupy. Prawda jest jednak taka, że to oni przynoszą największe zyski dla sklepów. Warto dbać o stałych klientów i wysyłać im maile, gdyż w przeciwnym razie mogą oni po prostu zapomnieć o sklepie i przestać z niego korzystać.

Zapisy na newsletter

Obecnie, większość sklepów internetowych prowadzi newslettery. Najczęściej, prowadzone są one właśnie po to, aby móc pozyskać adresy potencjalnych klientów. Oczywistością jest, że aby móc otrzymywać newsletter trzeba podać swój adres email. Automatycznie po podaniu adresu wędruje on do bazy mailingowej sklepu i od tego czasu regularnie wysyła się na niego reklamy.

Pop-up z formularzem

Bardzo istotną sprawą jest zindywidualizowanie mailingu. Chodzi o to, aby do konkretnych osób docierały jedynie informacje na temat interesujących ich produktów. Zwiększa to znacząco szansę na sprzedaż. Dlatego też, trzeba pozyskać jak najwięcej informacji na temat danego klienta. Sposobem na to są formularze.

Jednym ze sposobów prezentacji formularzy przez sklepy internetowe są tak zwane pop-upy. Są to wyskakujące okienka, które zasłaniają większość strony. Tym samym zwracają one uwagę i uniemożliwiają korzystanie ze strony dopóki nie zostaną wyłączone lub nie zostanie wypełniony formularz.

Warto pamiętać o tym, że każdemu klientowi pop-up powinien wyskakiwać na stronie tylko raz. W przeciwnym razie, możemy spodziewać się tego, że przestanie on odwiedzać stronę, gdyż zirytuje się oknem, które nieustannie zasłania mu całą stronę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here