czwartek, Październik 1, 2020

Prowadzenie sklepu internetowego – jak odnieść sukces?

0
Prowadzenie sklepu internetowego - jak odnieść sukces?

Bardzo łatwo zauważyć, że dzisiaj duża część handlu odbywa się w internecie. Dotyczy to w zasadzie każdej branży. Wydawać by się mogło, że sklep internetowy to bardzo pewny biznes, który skazany jest wręcz na sukces. Czy jednak aby na pewno?

Nie każdy sklep internetowy jest sukcesem

Niewątpliwie, wiele sklepów internetowych upada niedługo po ich założeniu. Wynika to prawdopodobnie z tego, że sklepy otwierane są często przez osoby, które zupełnie nie mają pojęcia o biznesie. Z racji swojej niewiedzy popełniają one często bardzo podstawowe błędy.

Kontakt z klientem

Wydaje się, że bardzo ważny jest dobry i przede wszystkim uczciwy kontakt z klientem. Przede wszystkim istotna jest właśnie uczciwość. Oczywiście, wielu specjalistów podkreśla, jak ważna jest reklama sklepu internetowego, szczególnie wtedy, gdy dopiero on startuje. Jednakże, nigdy nie powinna być to reklama oparta na kłamstwie. Nie ma wątpliwości, że kłamstwo dotyczące sprzedawanego produktu szybko wyjdzie na jaw. Efekt będzie taki, że dany klient już nigdy nie wróci do sklepu.

Pozycjonowanie i reklama

Bardzo istotne jest, ażeby dobrze wypozycjonować stronę w wyszukiwarce. Jest to ważne szczególnie na początku działania sklepu internetowego. Kiedy sklep będzie miał już wyrobioną markę, nie będzie tak ważne to, aby znajdował się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, gdyż klienci będą wchodzić bezpośrednio na stronę sklepu bez korzystania z wyszukiwarek. Jednakże, kiedy jeszcze nikt nie zna danego sklepu, najlepszym sposobem na to, aby uświadomić klientów o swoim istnieniu jest dobre pozycjonowanie.

Wydaje się, że nie mniej ważne są również inne formy reklamy sklepu internetowego. Przede wszystkim, niezwykle ważna jest dziś obecność w social mediach. To właśnie przez media społecznościowe można dotrzeć do największej liczby odbiorców. Ponadto, skuteczny, a jednocześnie niezbyt skomplikowany sposób na promocję sklepu internetowego to marketing mailowy. Warto, aby wszystkimi powyższymi metodami reklamy kierowali profesjonaliści, gdyż zapewni to sukces firmie.

Dobry pomysł na biznes – sklep internetowy

0
Dobry pomysł na biznes - sklep internetowy

Wiele osób z dobrymi pomysłami na biznes nie zakładało go przez dłuższy czas ze względu na brak funduszy. Dzisiaj jednak, w dobie internetu, nie jest to już problemem. Ażeby założyć sklep internetowy nie trzeba wcale być krezusem.

Na początek dobry pomysł

Podstawą każdego biznesu jest pomysł. Oryginalny i innowacyjny pomysł zapewnia sukces każdemu biznesowi, także sklepowi internetowemu. W jaki sposób wpaść na dobry pomysł? Przede wszystkim prowadzi do tego obserwacja rynku.

Warto obserwować sklepy, które już działają w internecie. Nie chodzi oczywiście o kopiowanie ich pomysłów, ale raczej o znalezienie niszy. Należy znaleźć branżę, w których sklepów internetowych jest mało lub nie działają zbyt sprawnie. Oczywiście, musi to być branża, która cieszy się również zainteresowaniem klientów. Czasami bowiem sklepy w danej branży nie mają klientów nie dlatego, że są źle prowadzone, lecz z tego względu, że ich produkty po prostu nikogo nie interesują.

Kontakt z hurtownią

Oczywiście, podstawą powodzenia sklepu internetowego jest atrakcyjny produkt. Konieczny jest stały i przede wszystkim szybki dostęp do produktu. Dlatego też, jeszcze przed startem sklepu trzeba nawiązać kontakt z hurtownią.

Początkowo, gdy nie dysponuje się raczej dużym budżetem można kupować konkretne produkty dopiero wtedy, gdy zostanie on zamówiony przez klienta. Z czasem jednak warto pomyśleć o założeniu własnego magazynu. Pozwala to bowiem na szybszą realizację zamówień, co przekłada na się zwiększenie liczby klientów.

Strona internetowa

Sklep internetowy nie może funkcjonować bez intuicyjnej i funkcjonalnej strony internetowej. Dlatego tak ważny jest wybór najlepszego oprogramowania do sklepu. Istnieje możliwość stworzenia swojego własnego oprogramowania. Jednakże, jest to czasochłonne, drogie i wymaga specjalistycznej wiedzy. Lepiej więc skorzystać z któregoś z już gotowych oprogramowań.

Na rynku są dziś dziesiątki darmowych jak i płatnych oprogramowań dla sklepów internetowych. Te drugie są bardziej godne polecenia, przede wszystkim ze względu na większa ilość posiadanych funkcji.

Sklep internetowy a magazyn. Czy warto go posiadać?

0
Sklep internetowy a magazyn. Czy warto go posiadać?

Wiele osób decyduje się na założenie sklepu internetowego, a nie stacjonarnego, gdyż jest to generalnie dużo tańsze. Często przedsiębiorcy ci nie mają po prostu zbyt dużych funduszy. Dlatego też, starają się oszczędzić na przykład na magazynie, w praktyce często w ogóle go nie posiadając. Czy jednak takie rozwiązanie jest godne polecenia?

Kto pierwszy ten lepszy

Obecnie, w zasadzie we wszystkich gałęziach handlu rywalizacja pomiędzy sklepami internetowymi jest olbrzymia. Dlatego też, trzeba mieć doskonalszą ofertę niż konkurencja, aby klient zdecydował się akurat na zakupy w naszym sklepie. Dlatego też, ważny jest czas dostawy produktu. Jeśli nie posiada się własnego magazynu czas ten znacząco się wydłuża.

Brak produktu w hurtowni

Warto zauważyć, że jest jeszcze inny powód, dla którego raczej warto mieć swój magazyn. Jeśli bowiem sklep internetowy sprzedaje produkt, zanim go nabędzie, może się okazać, że ostatecznie transakcja w ogóle nie dojdzie do skutku. Co bowiem stanie się w przypadku, gdy akurat w hurtowni zabraknie danego produktu?

Własny magazyn – zaleganie produktów

Jak się okazuje, samo założenie magazynu również nie rozwiązuje wszystkich problemów i nie zawsze jest udanym pomysłem. Nie można bowiem dokładnie określić tego, jak duża będzie sprzedaż w danym miesiącu, czy nawet w roku. Dlatego też, mając w magazynie dużo rzeczy może się okazać, że będą tam one zalegały przez dłuższy czas.

Wydaje się, że warto więc trzymać w magazynie tylko te produkty, które od dłuższego czasu sprzedają się najlepiej. Niewątpliwie, na mniej popularne produkty klient będzie skłonny zaczekać nieco dłużej.

Wszystko zależy od branży

Warto też zauważyć, że w niektórych branżach posiadanie magazynu jest ważniejsze niż w innych. Przykładowo, jeśli prowadzi się internetowy sklep z meblami tak naprawdę nie trzeba mieć magazynu lub też nie trzeba trzymać w nim wszystkich produktów. Meble to produkt, na który przecież trzeba przeważnie nieco poczekać nawet wtedy, gdy robi się zakupy w stacjonarnym salonie meblowym.

Skuteczny email marketing

0
Skuteczny email marketing

Założenia skutecznego marketingu w przypadku tradycyjnych sklepów oraz tych działających w internecie zdają się być zupełnie inne. O ile w przypadku tych pierwszy najważniejsze zdają się być rzeczywiste banery i reklamy w radiu oraz telewizji, o tyle w przypadku sklepu internetowego lepsze efekty dają banery na stronach internetowych, a przede wszystkim email marketing.

Baza adresów email

Pierwszym krokiem w konstruowaniu odpowiedniego marketingu internetowego jest zebranie odpowiedniej ilości danych. Chodzi rzecz jasna po prostu o adresy emailowe. Okazuje się jednak, że w przypadku sklepu internetowego ich pozyskanie nie jest wcale trudne.

Podczas jakichkolwiek zakupów w internecie praktycznie zawsze konieczne jest podanie swojego adresu email. Jest on potrzebny, ażeby możliwe było założenie indywidualnego konta na stronie sklepu, bądź tez aby potwierdzić zawarcie transakcji. Baza tworzona w ten sposób zawiera jedynie dane osób będących przynajmniej raz klientami sklepu. Wydaje się, że to dobrze, gdyż przecież łatwiej przyciągnąć do sklepu kogoś, kto go zna, niż całkiem nowego klienta.

Ciągła analiza

Bardzo ważne jest nie tylko to aby wysyłać wiadomości, lecz również to jak one wyglądają i jaka jest ich treść. Dlatego też, konieczne jest ciągłe analizowanie email marketingu w celu korygowania błędów i poprawiania jego skuteczności.

Przede wszystkim w celu oceny poprawności prowadzenia email marketingu wykorzystuje się dwa wskaźniki. Pierwszy z nich to sprawdzanie ilości otwartych maili reklamowych. Drugi natomiast wskazuje jak często po otwarciu maila klient wchodził na stronę sklepu.

Jeśli powyższe wskaźniki nie są zbyt zadowalające jest to znak do tego, że należy zmienić strategię i w jakiś sposób zmodyfikować wysyłane maile.

Zindywidualizowana oferta

Wydaje się, że bardzo istotne jest zindywidualizowanie maili. Dlatego też, większość maili reklamowych zaczyna się od imiennego zwrotu do adresata. Ważne jednak, żeby również odpowiednio do każdego klienta wybierać ofertę zawartą w wiadomości.

Jak reklamować sklep internetowy?

0
Jak reklamować sklep internetowy?

Oklepane już hasło, że reklama jest dźwignią handlu zdaje się być niezwykle prawdziwe. W dzisiejszych czasach natomiast, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, zdecydowanie najistotniejsza zdaje się być reklama w internecie.

PPC – opłata za kliknięcia

Jedną z najpopularniejszych form reklamy w internecie jest tak zwane PPC czyli z angielskiego Pay Per Click. Reklama ta jest o tyle opłacalna, że należy zapłacić tylko za tę reklamę, w którą kliknął potencjalny klient. Dlatego też, płaci się tylko za te reklamy, które są skuteczne, czyli za te, które doprowadziły do wejścia klienta na stronę sklepu.

Usługę PPC oferuje między innymi AdWords. Jest to usługa, dzięki której baner reklamowy z linkiem do strony sklepu wyświetla się na różnych stronach w internecie. Zaletą tego typu reklamy jest jej mocne zindywidualizowanie. Rzecz w tym, że reklamy pojawiają się tylko u ludzi, którzy ze względu na historię przeglądania stron prawdopodobnie będą zainteresowani daną reklamą.

Reklama przez email

Jak się okazuje, świetnym sposobem na uzupełnienie reklamy PPC jest email marketing. Polega on po prostu na wysyłaniu na różne adresy mailowe swojej oferty przez sklepy. Jednakże, aby email marketing był możliwy trzeba posiadać bazę adresów pocztowych. Najczęściej, sklepy korzystają po prostu z adresów osób, które już w przeszłości korzystały z ich oferty. Dlatego właśnie, podczas zakupów większość sklepów internetowych prosi klientów o podanie adresu email.

Reklama w social media

Wydaje się, że żaden sklep internetowy, ani właściwie w ogóle żaden biznes nie może dziś sprawnie funkcjonować bez kont na portalach społecznościowych. Jest to niewątpliwie najprostszy sposób na dotarcie do klientów. Wydaje się, że warto do prowadzenia konta na portalu społecznościowym zatrudnić fachowca, który ma w tej dziedzinie odpowiednie doświadczenie.

Wydaje się, że skuteczna reklama przede wszystkim wymaga dobrego planu marketingowego. Ponadto, warto pamiętać o tym, że najlepsze efekty przynosi łączenie różnych metod reklamy.

Sklep internetowy a dane osobowe

0
Sklep internetowy a dane osobowe

W prowadzeniu sklepu internetowego niezwykle ważny jest odpowiedni marketing. Bardzo często stosuje się tak zwany marketing bezpośredni, do którego wykorzystywane są dane osobowe poszczególnych klientów. Z też względu, wielu właścicieli sklepów internetowych dopuszcza się znaczących nadużyć.

Marketing mailowy

Jedną z najskuteczniejszych metod marketing jest dziś rozsyłanie maili reklamowych. W ten sposób można pozyskać bardzo wielu klientów. Warto jednak zauważyć, że maile wysyła się przede wszystkim do osób, które już skorzystały z usług sklepu. Właśnie dzięki temu bowiem sklepy dysponują danymi konkretnych osób. Jak się jednak okazuje, czasami sklepy rozsyłają maile do osób, których dane przetrzymują nie do końca zgodnie z prawem.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Wiele osób, które otrzymuje regularnie maile reklamowe nie wyraziło zgody na przetwarzanie ich danych osobowych, więc niejako maile te są wysyłane do nich nielegalnie. Ludzie ci najczęściej nie zgodzili się na to z tego względu, że nigdy nie zostali nawet zapytani o jakąkolwiek zgodę.

Właściciele sklepów internetowych czasem nie pytają o zgodę na przetwarzanie danych osobowych klientów, gdyż nie muszą tego robić, jeśli te dane wykorzystują jedynie do wystawienia rachunku czy też faktury. Jednakże, niewątpliwie, większość sklepów wykorzystuje dane również w innych celach, chociażby we wspomnianym marketingu mailowym. Nie sposób się zresztą temu dziwić, gdyż jest to tania i skuteczna metoda marketingowa.

Wydaje się, że najprostszym rozwiązaniem jest po prostu dodanie na stronę internetową odpowiedniej klauzuli traktującej o wykorzystaniu danych osobowych. Tym samym, podając swoje dane klienci będą wyrażali zgodę na to, aby sklep mógł je przechowywać i wykorzystywać.

Rejestracja danych

Warto mieć również na uwadze, że wszelkie zbiory danych trzeba rejestrować w GIODO. Warto zrobić to jak najszybciej, aby uniknąć nieprzyjemności. W zasadzie cały proces przebiega przez internet i nie zabiera zbyt wiele czasu.

E-mail marketing automation i jego zastosowanie w sklepie internetowym

0
E-mail marketing automation i jego zastosowanie w sklepie internetowym

E-mail marketing jest kluczowym narzędziem marketingowym wykorzystywanym w branży e-commerce. Podstawowym narzędziem komunikacji jest tutaj poczta elektroniczna. Głównymi celami realizowanymi poprzez e-mail marketing są: zwiększenie sprzedaży, budowa pozytywnego wizerunku firmy oraz tworzenie dobrych relacji z klientami. W kontekście tym często pojawia się określenie takie jak e-mail marketing automation.

Zalety e-mail marketingu

Do skuteczności e-mail marketingu nie trzeba przekonywać żadnego właściciela sklepu internetowego. Dobrze prowadzona kampania przynosi szereg wymiernych korzyści w postaci rozbudowania bazy danych, pozyskiwania nowych klientów i wzrostu sprzedaży. Jako forma marketingu bezpośredniego e-mail marketing jest bardzo wygodny – z tego chociażby względu, że dzięki funkcjonalnym szablonom można zdecydowanie przyśpieszyć tworzenie i wysyłanie maili oraz newsletterów. Dodatkowym atutem e-mail marketingu jest również jego szybkość – internet jest w dzisiejszych czasach najbardziej nośnym środkiem masowej komunikacji pozwalającym na natychmiastowe dostarczanie do odbiorców aktualnych treści. Nie sposób przy tej okazji nie wspomnieć o aspekcie ekonomicznym – e-mail marketing jest znacznie tańszy aniżeli tradycyjna poczta, co też jest ważnym czynnikiem decydującym o jego powszechności.

Od czego zależy skuteczność e-mail marketingu?

Skuteczność kampanii prowadzonej za pośrednictwem e-mail marketingu jest podyktowana licznymi przesłankami. Aby dystrybucja określonych informacji przyniosła pożądane rezultaty, trzeba przede wszystkim wyznaczyć grupę docelową, do której komunikaty te są adresowane. Target definiowany jest w oparciu o takie założenia jak m. in.:

  • miejsce zamieszkania,
  • wiek,
  • płeć,
  • możliwości finansowe,
  • preferencje zakupowe.

Im więcej informacji, tym większe szanse na stworzenie spersonalizowanego komunikatu sprawiającego, iż jego odbiorca jest bardziej skłonny do dokonania zakupów w danym sklepie.

Jak określić grupę docelową?

W celu wyłonienia grupy docelowej oraz precyzyjnego zdefiniowania jej oczekiwań i zainteresowań marketingowy specjalizujący się w e-mail marketingu sięgają po różnego rodzaju narzędzia ułatwiające realizację tychże zadań. Zalicza się do nich e-mail marketing automation – wśród jego podstawowych funkcji wymienia się:

  • monitorowanie i analizowanie zachowania internautów odwiedzających stronę sklepu,
  • monitorowanie reakcji na komunikaty wysyłane w formie e-maili – w ten sposób można określić takie parametry jak współczynniki otwarć, współczynnik odrzuceń i współczynnik klikalności,
  • klasyfikację potencjalnych klientów wedle ustalonych wcześniej kryteriów,
  • budowanie list e-mailingowych oraz baz danych klientów,
  • tworzenie i wysyłanie e-maili oraz newsletterów,
  • automatyczne tworzenie ofert do wyselekcjonowanych grup odbiorców,
  • możliwość włączenia działu marketingu w procesy sprzedażowe i edukację potencjalnych klientów w programach lead nurturing, o których mowa jest poniżej.

Czemu służą programy lead nurturing?

Programy lead nurturing pomagają w budowaniu relacji z konsumentami. Warto przy tej sposobności przypomnieć o tym, iż jedynie niewielki odsetek osób – bo zaledwie ok. 4 proc. – zapisujących się na newsletter od razu zostaje klientami sklepu. Stawia to przed marketingowcami nie lada wyzwanie – nakłonienie do zakupów większej liczby subskrybentów. Zastosowanie znajdują tu odpowiednie strategie bazujące na zautomatyzowanej wysyłce autoresponderów. Autorespondery to seria e-maili wysyłanych do odbiorcy z zachowaniem ustalonych odstępów czasowych. Mają one zaprezentować sklep z jak najlepszej strony, zachęcając tym samym do stania się jego klientem. Zaleca się, aby komunikacja z klientem odbywała się na tych zasadach przez ok. miesiąc.

Dynamiczne treści w systemie e-mail marketing automation

System e-mail marketing automation ma generalnie sporo zalet. Jedną z nich jest tworzenie dynamicznych treści, co dotyczy takich obszarów jak:

  • wiadomości,
  • formularze kontaktowe,
  • ramki produktowe na stronie sklepu.

Treść dynamiczna to taka, która została przygotowana specjalnie pod określony segment odbiorców. Jej stworzenie jest możliwe dzięki pozyskanym wcześniej informacjom na temat zachowań internautów. To daje gwarancję, iż np. w newsletterze odbiorca znajdzie coś, co go zainteresuje. Przy pomocy dynamicznych treści budowane są spersonalizowane komunikaty. Segmentacja kontaktów i wysyłek wiadomości e-mailowych to również aspekty przemawiające na korzyść e-mail marketing automation.

Wypada tu jeszcze wspomnieć o dwóch ważnych kwestiach, a mianowicie o:

  • komunikacji posprzedażowej,
  • przypomnieniach o porzuconym koszyku.

Porzucanie koszyka to problem praktycznie każdego sklepu internetowego. Kupujący robią to z różnych powodów. Nierzadko jest tak, że jedynie przymierzali się do zakupów bez zamiaru ich dokonania. Wiele osób zapisuje też produkty w koszyku, by wrócić do niego za jakiś czas i kontynuować zakupy. Przypomnienia zwiększają szanse na to, że klient ostatecznie nie porzuci koszyka. Także i komunikacja prowadzona z konsumentem już do dokonaniu przez niego zakupów odgrywa niezmiernie ważną rolę. Wiąże się ona nie tylko ze sprawami dotyczącymi opłat i wysyłki towaru.

Zakładamy sklep internetowy – wybór oprogramowania

0
Zakładamy sklep internetowy - wybór oprogramowania

Podczas zakładania własnego sklepu internetowego trzeba podjąć szereg ważnych decyzji. Najistotniejsza wydaje się jednak ta odnośnie oprogramowania. To ono bowiem odpowiada ostatecznie za funkcjonowanie strony, czyli w przypadku sprzedaży internetowej w zasadzie całego sklepu.

Darmowe oprogramowania

Pierwszą grupą oprogramowań są te, które dostępne są całkowicie za darmo. Oczywiście, funkcjonalnością ustępują nieco płatnym oprogramowaniom ,ale również wśród tych darmowych można znaleźć perełki.

Magento

Jest to zdecydowanie jedno z najlepszych darmowych oprogramowań. Przede wszystkim, zważając na to, że za Magento nie trzeba płacić, oferuje on naprawdę bardzo dużą funkcjonalność. Wiele bardzo profesjonalnych, dużych firm decyduje się właśnie na to oprogramowanie, gdyż całkowicie spełnia ono ich oczekiwania. Problemem dla początkujących może być obsługa Magneto, gdyż nie jest w pełni intuicyjna, aczkolwiek po pewnym czasie można się jej nauczyć.

Płatne programy od obsługi sklepów internetowych

Jeśli chodzi o płatne programy, posiadają one zdecydowanie więcej funkcji, niż te darmowe. Tym nie mniej, niektóre z oprogramowań, za które trzeba zapłacić tak naprawdę nie dorównują wielu darmowym oprogramowaniom. Jeśli natomiast chodzi o tej najlepsze, to warto zwrócić uwagę na Click Shop i Shoper.

Click Shop

Główną zaletą oprócz funkcjonalności jest również prostota obsługi tej platformy. Ponadto, zaprojektowano to oprogramowanie tak, aby nie było konieczne spełnianie szeregu uciążliwych formalności przed startem sklepu internetowego. Niewątpliwie ,dla początkującego przedsiębiorcy, który ma wiele na głowie, jest to duże ułatwienie.

Shoper

Jest to dzisiaj zdecydowanie jedno z najczęściej wykorzystywanych oprogramowań. Wynika to prawdopodobnie z tego, że trudno znaleźć inne oprogramowanie, które posiadało by tak dużo funkcji. Shoper oferuje ich bowiem ponad 250. Co więcej, w przeciwieństwie chociażby do wspomnianego wcześniej darmowego Magento, jest to oprogramowanie niezwykle proste w obsłudze.

Więcej opinii na temat oprogramowania dla sklepów internetowych szukaj na www.sklepwinternecie.pl/oprogramowanie-sklepu-internetowego/

Czy istnieje obowiązek posiadania kasy fiskalne jw sklepie internetowym?

0
Czy istnieje obowiązek posiadania kasy fiskalne jw sklepie internetowym?

Z prowadzeniem sklepu internetowego nie wiąże się zbyt wiele formalności. Prowadzący tego typu działalność są zwolnieni z wielu obowiązków dotyczących właścicieli sklepów stacjonarnych. A jak jest z posiadaniem kas fiskalnych?

Kto nie musi posiadać kasy fiskalnej?

Wedle najnowszych przepisów osoby, które prowadzą jedynie sprzedaż przez internet nie muszą posiadać kasy fiskalnej, jeśli otrzymują zapłatę w formie elektronicznej. Jednakże, są pewne wyjątki, w których również sprzedawca internetowy jest zmuszony zakupić kasę fiskalną.

Wyjątki dotyczą handlu określonymi towarami. Przykładowo, jeśli handluje się płytami DVD czy CD, jak również innymi nośnikami danych, konieczne jest prowadzenie rejestru korzystając z kasy fiskalnej. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku używek. Dlatego też, jeśli zamierza się rozpocząć handel papierosami czy alkoholem koniecznie trzeba najpierw wyposażyć się w kasę fiskalną. Warto mieć na uwadze, że przepis dotyczy również większości napojów alkoholowych, w których zawartość alkoholu nie przekracza 1,2%

Również, jeśli w ofercie sklepu znajdują się perfumy lub sprzęt RTV konieczne jest rejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej, niezależnie od tego, czy chodzi o sklep stacjonarny czy też internetowy.

Sprzedaż osobom prywatnym

Warto zauważyć, że obowiązek posiadania kasy fiskalnej dotyczy tylko sprzedaży skierowanej do osób prywatnych. Niezależnie od rodzaju towaru, jakim handluje dany sklep, jeśli nabywcami są firmy lub przedsiębiorcy, obowiązek posiadania kasy fiskalne i nabijania na nią wszystkich transakcji nie istnieje.

Czy warto posiadać kasę fiskalną?

Wielu przedsiębiorców chce za wszelką cenę uniknąć obowiązku kupowania kasy fiskalnej. Okazuje się jednak, że korzystanie z niej nie jest wcale takie złe.

Przede wszystkim, dzięki kasie fiskalnej prostsza staje się ewidencja przychodów. Ułatwia to zdecydowanie prowadzenie księgowości w firmie. Jeśli zaś chodzi o cenę kasy, nie jest ona wcale przerażająca. Ponadto, jeśli dopiero zaczyna się przygodę z biznesem, można liczyć na znaczne dofinansowanie.

Zakładanie sklepu internetowego – o czym trzeba pamiętać?

0
Zakładanie sklepu internetowego - o czym trzeba pamiętać?

Od wielu lat rynek sklepów internetowych systematycznie się rozwija. Nic dziwnego, bo założenie sklepu jest szybkie i proste. Niestety, samo założenie to nie wszystko. Ze względu na szereg błędów popełnianych przez założycieli, większość sklepów internetowych szybko kończy swoją działalność. Co więc zrobić, aby założyć dobrze prosperujący sklep internetowy?

Sensowny businessplan

Niewątpliwie, na samym początku trzeba podjąć decyzję odnośnie tego co chce się sprzedawać i w jaki sposób będzie się to robić. Konieczne jest również zbadanie rynku i określenie, czy znajdziemy odpowiedni popyt na dany produkt. Trzeba także określić grupę docelową produktu i zaplanować odpowiednią strategię marketingową, aby do tej grupy dotrzeć. Generalnie, na tym etapie należy planować, wymyślać nowe rzeczy i nieustannie badać rynek.

Strategia marketingowa

Kiedy powstanie już pomysł i przedsiębiorca wie co chce sprzedawać i komu będzie oferował swój produkt, konieczne jest rozplanowanie szczegółowej strategii marketingowej. Niewątpliwie, najlepiej jest spisać wszystkie założenia strategii. Chodzi tutaj o dokładny projekt tego, jak reklamować produkt, jak obsługiwać klienta, należy również określić ryzyko bankructwa oraz realne lub nawet pesymistyczne spodziewane przychody. Nie warto być przesadnym optymistą, gdyż lepie być zaskoczonym dobrymi wynikami firmy, niż rozczarowanym wynikami poniżej oczekiwań.

Nazwa sklepu

Niewątpliwie, jednym z najważniejszych działań marketingowych jest wymyślenie nazwy sklepu. Powinna to być przede wszystkim wpadająca w ucho, krótka nazwa, której nie sposób po prostu nie zapamiętać. Niewątpliwie, dobrze też, jeśli w jakiś sposób nawiązuje ona do produktów sprzedawanych w danym sklepie.

Oprogramowanie

Niezwykle istotne jest również wybranie odpowiedniego oprogramowania dla sklepu internetowego. To od niego zależy, czy strona będzie działała prawidłowo. Można wybrać darmowe oprogramowanie, które jednak często zawodzi. O wiele lepiej kupić jedno z nie najdroższych oprogramowań. Największe sklepy, z dużymi budżetami tworzą natomiast autorskie oprogramowania.

Więcej na temat otwierania sklepów internetowych znajdziesz na: http://www.sklepwinternecie.pl/jak-otworzyc-sklep-internetowy/