poniedziałek, Listopad 18, 2019

Czy istnieje obowiązek posiadania kasy fiskalne jw sklepie internetowym?

0
Czy istnieje obowiązek posiadania kasy fiskalne jw sklepie internetowym?

Z prowadzeniem sklepu internetowego nie wiąże się zbyt wiele formalności. Prowadzący tego typu działalność są zwolnieni z wielu obowiązków dotyczących właścicieli sklepów stacjonarnych. A jak jest z posiadaniem kas fiskalnych?

Kto nie musi posiadać kasy fiskalnej?

Wedle najnowszych przepisów osoby, które prowadzą jedynie sprzedaż przez internet nie muszą posiadać kasy fiskalnej, jeśli otrzymują zapłatę w formie elektronicznej. Jednakże, są pewne wyjątki, w których również sprzedawca internetowy jest zmuszony zakupić kasę fiskalną.

Wyjątki dotyczą handlu określonymi towarami. Przykładowo, jeśli handluje się płytami DVD czy CD, jak również innymi nośnikami danych, konieczne jest prowadzenie rejestru korzystając z kasy fiskalnej. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku używek. Dlatego też, jeśli zamierza się rozpocząć handel papierosami czy alkoholem koniecznie trzeba najpierw wyposażyć się w kasę fiskalną. Warto mieć na uwadze, że przepis dotyczy również większości napojów alkoholowych, w których zawartość alkoholu nie przekracza 1,2%

Również, jeśli w ofercie sklepu znajdują się perfumy lub sprzęt RTV konieczne jest rejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej, niezależnie od tego, czy chodzi o sklep stacjonarny czy też internetowy.

Sprzedaż osobom prywatnym

Warto zauważyć, że obowiązek posiadania kasy fiskalnej dotyczy tylko sprzedaży skierowanej do osób prywatnych. Niezależnie od rodzaju towaru, jakim handluje dany sklep, jeśli nabywcami są firmy lub przedsiębiorcy, obowiązek posiadania kasy fiskalne i nabijania na nią wszystkich transakcji nie istnieje.

Czy warto posiadać kasę fiskalną?

Wielu przedsiębiorców chce za wszelką cenę uniknąć obowiązku kupowania kasy fiskalnej. Okazuje się jednak, że korzystanie z niej nie jest wcale takie złe.

Przede wszystkim, dzięki kasie fiskalnej prostsza staje się ewidencja przychodów. Ułatwia to zdecydowanie prowadzenie księgowości w firmie. Jeśli zaś chodzi o cenę kasy, nie jest ona wcale przerażająca. Ponadto, jeśli dopiero zaczyna się przygodę z biznesem, można liczyć na znaczne dofinansowanie.

Zakładanie sklepu internetowego – o czym trzeba pamiętać?

0
Zakładanie sklepu internetowego - o czym trzeba pamiętać?

Od wielu lat rynek sklepów internetowych systematycznie się rozwija. Nic dziwnego, bo założenie sklepu jest szybkie i proste. Niestety, samo założenie to nie wszystko. Ze względu na szereg błędów popełnianych przez założycieli, większość sklepów internetowych szybko kończy swoją działalność. Co więc zrobić, aby założyć dobrze prosperujący sklep internetowy?

Sensowny businessplan

Niewątpliwie, na samym początku trzeba podjąć decyzję odnośnie tego co chce się sprzedawać i w jaki sposób będzie się to robić. Konieczne jest również zbadanie rynku i określenie, czy znajdziemy odpowiedni popyt na dany produkt. Trzeba także określić grupę docelową produktu i zaplanować odpowiednią strategię marketingową, aby do tej grupy dotrzeć. Generalnie, na tym etapie należy planować, wymyślać nowe rzeczy i nieustannie badać rynek.

Strategia marketingowa

Kiedy powstanie już pomysł i przedsiębiorca wie co chce sprzedawać i komu będzie oferował swój produkt, konieczne jest rozplanowanie szczegółowej strategii marketingowej. Niewątpliwie, najlepiej jest spisać wszystkie założenia strategii. Chodzi tutaj o dokładny projekt tego, jak reklamować produkt, jak obsługiwać klienta, należy również określić ryzyko bankructwa oraz realne lub nawet pesymistyczne spodziewane przychody. Nie warto być przesadnym optymistą, gdyż lepie być zaskoczonym dobrymi wynikami firmy, niż rozczarowanym wynikami poniżej oczekiwań.

Nazwa sklepu

Niewątpliwie, jednym z najważniejszych działań marketingowych jest wymyślenie nazwy sklepu. Powinna to być przede wszystkim wpadająca w ucho, krótka nazwa, której nie sposób po prostu nie zapamiętać. Niewątpliwie, dobrze też, jeśli w jakiś sposób nawiązuje ona do produktów sprzedawanych w danym sklepie.

Oprogramowanie

Niezwykle istotne jest również wybranie odpowiedniego oprogramowania dla sklepu internetowego. To od niego zależy, czy strona będzie działała prawidłowo. Można wybrać darmowe oprogramowanie, które jednak często zawodzi. O wiele lepiej kupić jedno z nie najdroższych oprogramowań. Największe sklepy, z dużymi budżetami tworzą natomiast autorskie oprogramowania.

Więcej na temat otwierania sklepów internetowych znajdziesz na: http://www.sklepwinternecie.pl/jak-otworzyc-sklep-internetowy/

Reklama sklepu internetowego na portalu społecznościowym – Facebook

0
Reklama sklepu internetowego na portalu społecznościowym - facebook

Niewątpliwie, metody reklamowania sklepów stale się zmieniają. Dotyczy to nie tylko zwykłych sklepów, ale również, a może i przede wszystkim tych prowadzących działalność w internecie.

Era facebooka

Od kilku lat niemożliwe wydaje się prowadzenie udanej kampanii reklamowej bez facebooka. Portale społecznościowe odgrywają dziś w reklamie niesamowicie dużą rolę. Dlatego też, każdy sklep powinien posiadać swój fanpage na facebooku.

Fanpage – do czego jest potrzebny?

Niewątpliwie, fanpage przydaje się z wielu względów. Przede wszystkim, w łatwy sposób można dzięki niemu dotrzeć do odbiorców ze swoją ofertą. Przede wszystkim, prowadzenie strony na facebooku nic nie kosztuje. Dlatego, jest to po prostu darmowa reklama. Jednakże, co należy zamieszczać na fanpagu, ażeby był on pomocny?

Aktualności i rabaty

Generalnie, fanpage daje tym lepsze efekty, im więcej osób go polubi. Ważne są także polubienia i udostępniane konkretnych postów. Dzięki temu, że osoba obserwująca fanpage sklepu polubi jakiś post widzą go wszyscy jej znajomi. Bardzo prawdopodobne, że przynajmniej niewielka część z nich zainteresuje się potem i trafi na stronę sklepu. Dlatego też, trzeba na stronie na facebooku umieszczać takie posty, które skłaniają do kliknięcia przycisku „lubię to”.

Wydaje się, że najlepiej po prostu organizować konkursy i rozdawać kupony rabatowe. Dobrym i często spotykanym pomysłem jest organizowanie na facebooku konkursów, które polegają na tym, iż nagradzani są wybrani użytkownicy spośród tych, którzy udostępnią bądź też przynajmniej polubią dany post. Można również oferować rabaty na zakupy w sklepie za samo jedynie polubienie strony fanpagu.

Płatna reklama facebookowa

Oczywiście, reklama na facebooku to nie tylko prowadzenie fanpaga. wydaje się, że przynajmniej od czasu do czasu warto zainwestować w płatną reklamę na tym portalu społecznościowym. Kampania, którą można wykupić na facebooku polega na tym, że użytkowniko

Regulamin sklepu internetowego

0
Regulamin sklepu internetowego

Niewątpliwie, zakładka z regulaminem jest bardzo ważną częścią strony każdego sklepu internetowego. Służy ona uregulowaniu wszelkich kwestii prawnych jak dostarczeniu klientom odpowiedniej dawki informacji na temat działalności sklepu.

Skąd wziąć regulamin?

Niewątpliwie, jeśli zakłada się pierwszy sklep internetowy nie bardzo wiadomo, ska właściwie wziąć dobry regulamin. Generalnie, są dwa możliwe rozwiązania. Pierwszy z nich, to zamówienie dopasowanego do potrzeb naszego sklepu regulaminu. Drugi natomiast to skorzystanie ze wzoru regulaminu.

Jeśli chodzi o gotowy regulamin napisany według wzoru to ma on szereg wad i zalet. Niewątpliwie, przeważnie napisany jest w zgodzie z panującymi wymaganiami prawnymi. Z drugiej jednak strony, nie jest on zupełnie dopasowany do konkretnego sklepu. Chodzi o to, że nie dostarcza on wystarczającej ilości informacji o sklepie, a jedynie przytacza suche akty prawne. Takie regulaminy są więc po prostu mało przystępne dla większości klientów, którzy nie są zbytnio biegli w kwestiach prawnych. Co więcej, często po przeczytaniu całego regulaminu wciąż mają wiele pytań odnośnie działalności sklepu.

Regulamin dopasowany do potrzeb

Niewątpliwie, zamówienie regulaminu dopasowanego do danego sklepu również ma wiele zalet. Jeśli piszą go profesjonaliści to można być spokojnym o to, że znajdą się w nich odnośniki do wszystkich wymaganych przepisów. Wydaje się, że aby być jeszcze spokojniejszym warto poświęcić nieco więcej uwagi i czasu na poszukiwanie wykonawców regulaminu.

Nieocenioną zaletą tego typu regulaminów jest natomiast ich oryginalność i dopasowanie do sklepu. Rzecz w tym, że odnoszą się one nie tylko do przepisów, ale również do konkretnej działalności sklepu. Dlatego też, przeważnie w regulaminie ego typu klient znajdzie odpowiedzi na wszystkie dręczące go pytania dotyczące działalności sklepu.

Rzecz jasna, regulamin dopasowany jest zdecydowanie droższy od gotowego wzoru. Tym niemniej, z wyboru regulaminu dopasowanego wynika szereg korzyści.

Zabezpieczenie danych w sklepie internetowym

0
Zabezpieczenie danych w sklepie internetowym

Prowadząc sklep internetowy prawdopodobnie często spotkamy się z wieloma przeciwnościami. Są nimi między innymi naciągacze, którzy będą chcieli wyciągnąć od nas pieniądze. Ostatnio dość często można usłyszeć o fałszywych prawnikach. którzy mają zastrzeżenia co do kwestii ochrony danych na stronach sklepów internetowych. Straszą więc, że zgłoszą sprawę do GIODO, jeśli nie otrzymają danej kwoty pieniędzy.

Certyfikat zabezpieczający SSL

Najczęściej oszustwo dotyczy certyfikatu zabezpieczającego SSL. Oszuści widzą, że nie ma go na danej stronie i zwracają się do właścicieli strony z żądaniem pieniędzy. Po pierwsze, jest to zdecydowanie bardzo niemoralne. Po drugie natomiast, okazuje się, że certyfikat SSL wcale nie jest niezbędny.

Prawo dotyczące ochrony danych osobowych

W przepisach odnośnie ochrony danych osobowych nie ma ani słowa na temat konieczności posiadania certyfikatu SSL. Tak więc nie można otrzymać żadnej kary za to, że się tego certyfikatu nie posiada. Nie oznacza to jednak, że w gruncie rzeczy nie jest on przydatny.

Jak się okazuje, przepisy są dosyć restrykcyjne jeśli chodzi o ochronę danych osobowych. Jak wspomniano, nie można nikogo ukarać za to, że nie posiada certyfikatu SSL, jednak jak najbardziej można ukarać za nieodpowiednią ochronę danych osobowych. Jak się natomiast okazuje, najlepszym narzędziem do ochrony danych jest właśnie SSL.

O co tyle hałasu?

Wydaje się, że warto mieć świadomość tego, czemu właściwie służy certyfikat SSL. Generalnie, zabezpiecza on dane, które są przekazywane z komputerów na serwer. Rzecz w tym, ze dzięki certyfikatowi są one szyfrowane, także nawet jeśli ktoś by je przechwycił, to nic z nich nie będzie wiedział.

Dane tego typu, o których mowa powyżej, przesyłane są za każdym razem, gdy na stronie sklepu konto zakłada nowy klient. Jednakże, SSL chroni nie tylko dane klientów sklepu, ale również jego założyciel ii pracowników. Szyfrowane są bowiem nie tylko dane podawane w formularzu zakupowym, ale również te, których używa się do logowania.

Zakładanie sklepu internetowego – sprawy techniczne

0
Zakładanie sklepu internetowego - sprawy techniczne

Generalnie, uważa się, że prowadzenie sklepu internetowego to jeden z prostszych biznesów. Jednakże, również podczas zakładania tego typu sklepu konieczne jest wykonanie wielu trudnych czynności. Przede wszystkim, trudności wielu osobom sprawiają kwestie techniczne.

Kwestie techniczne zakładania sklepu online

Jeśli chce się prowadzić jakąś stronę internetową konieczne jest wykupienie domeny. Wydaje się, że w przypadku sklepu internetowego jest ona szczególnie ważna. Potrzebny jest bowiem ciekawy i przede wszystkim bardzo oryginalny adres, który będzie przyciągał uwagę potencjalnych klientów. Niewątpliwie, domena jest swego rodzaju narzędziem marketingowym, dlatego też trzeba o nią zadbać. Całe szczęście, wykupienie domeny nie wiąże się ze zbyt dużym wydatkiem.

Oprogramowanie sklepowe

Niezwykle istotne jest, aby wybrać najbardziej optymalne oprogramowanie dla sklepu. Wybór jest duży, a wśród wielu oprogramowań są takie, które uzyskać można całkowicie za darmo, jak i takie, na które trzeba się dosyć solidnie wydatkować. Niewątpliwie, cena uzależniona jest przede wszystkim od ilości posiadanych przez dane oprogramowanie funkcji. Warto więc odpowiedzieć sobie przed zakupem któregokolwiek z oprogramowań jak dużą funkcjonalność jest nam potrzebna.

Hosting

Kiedy już wykupiona jest domena i oprogramowanie konieczny jest wybór serwer. Wydaje się, że w tej kwestii dylematy są największe.

Można wybrać jeden z najtańszych hostingów. W tego typu hostingach dzieli się ich moc obliczeniową z innymi użytkownikami. Rzecz w tym, że serwer nie jest zarezerwowany jedynie dla naszego sklepu, lecz korzysta z niego wielu innych użytkowników. Tym niemniej, w przypadku początkujących sklepów, które nie mają jeszcze zbyt dużych obrotów jak najbardziej tego typu hostingi są wystarczające.

Jeśli jednak sklep nabiera rozpędu i ruch na nim stale rośnie warto zastanowić się nad indywidualnym hostingiem. Na tego typu serwerze absolutnie cała moc obliczeniowa przeznaczona jest tylko i wyłącznie dla naszego sklepu internetowego.

Inne przydatne i ciekawe informacje na temat zakładania sklepu internetowego znajdziesz na http://www.sklepwinternecie.pl/jak-zalozyc-sklep-internetowy/

Dropshipping – pomysł na tani biznes

0
Dropshipping - pomysł na tani biznes

Założenie jak i prowadzenie sklepu internetowego generalnie nie są trudne. Jest jednak kilka kwestii, z którymi początkujący handel nie do końca potrafi sobie poradzić. Problem często sprawia kwestia dostawcy dla sklepu internetowego.

Dostawca z za granicy

Jak się okazuje, czasami najbardziej opłacalne staje się znalezienie dostawcy poza granicami kraju. Oczywiście, najlepiej jest sprowadzać towary z dalekich krajów azjatyckich. Ceny za poszczególne produkty z tamtych rejonów są bardzo niskie, pozostaje jednak problem transportu tych towarów do sklepu, a potem do klienta. Można to jednak rozwiązać za pomocą dropshippingu.

Jak to działa?

Dropshipping jest idealnym sposobem na zminimalizowanie kosztów wysyłki towarów z dalekich krajów. Jest to możliwe dzięki temu, gdyż w przypadku dropshippingu hurtownia, od której sklep kupuje artykuły jest ich bezpośrednim dostawcą do poszczególnych klientów. Tak naprawdę, w tym przypadku to hurtownia handluje z klientem, a sklep jest jedynie specyficznym pośrednikiem w tej transakcji.

Jeśli decydujemy się na dropshipping musimy przejść dość długą drogę od podjęcia tej decyzji aż do rozpoczęcia handlu. Oczywiście, zacząć trzeba od znalezienia hurtowni. Można szukać jej bezpośrednio w krajach azjatyckich, a można też nawiązać współpracę z jedną z polskich hurtowni sprowadzających artykuły z Azji.

Ceny w hurtowni

Oczywiście, nie wszystkie azjatyckie hurtownie posiadają tak samo dobrą ofertę. Warto sprawdzić bardzo dokładnie ich ofertę przed decyzją o podpisaniu umowy. Przede wszystkim, należy sprawdzić, w jakiej cenie sprzedawane są w Polsce produkty, które chcemy sprowadzać. Jeśli cena tych produktów w hurtowni jest zbyt wysoka, aby miały one dać zarobić, lepiej poszukać jakiegoś innego dostawcy.

Reklama sklepu

Oczywiście, nawet posiadanie najwyższej jakości produktów w bardzo okazyjnej cenie nie gwarantuje sukcesu sklepu internetowego. Jedynym, co gwarantuje ten sukces jest profesjonalny marketing. Tylko dobrze rozreklamowany sklep internetowy może być sukcesem.

Sklep internetowy – poszukiwanie dostawcy

0
Sklep internetowy - poszukiwanie dostawcy

Kluczem do sukcesu sklepu, zarówno tradycyjnego jak i internetowego jest pozyskanie atrakcyjnego dostawcy. To od dostawcy zależy bowiem szybkość realizacji zamówienia, a do pewnego stopnia również jakość produktu.

Znaczenie dostawcy dla sklepu internetowego

Wydaje się, że dla sklepu internetowego dostawca jest szczególnie ważny. Wynika to z tego, że wiele sklepów internetowych, zwłaszcza tych mniejszych, z mniejszym kapitałem zakładowym, nie posiada wcale magazynów. Dlatego też, szybkość dostarczenia produktu do klienta w całości zależy w tym przypadku do dostawcy. Jeśli ociąga się on i nie można na nim polegać, klienci nie będą chcieli korzystać ze sklepu, gdyż będzie to oznaczało długie oczekiwanie na produkt.

Gdzie znaleźć dostawców?

Wbrew pozorom, wcale nie jest trudno znaleźć dobrych dostawców. Oczywiście, poszukiwania dostawców najlepiej zacząć w internecie. Jest wiele serwisów, które umożliwiają nawiązanie współpracy pomiędzy handlowcami a hurtowniami. Ponadto, warto też regularnie przeglądać fora oraz blogi, na których ludzie dyskutują o hurtowniach. Ponadto, dostawcy często również sami reklamują się na tego typu stronach.

Kiedy już znajdziemy dostawcę powinniśmy sprawdzić czy jest godny zaufania. Przede wszystkim należy zrobić to poprzez przeglądnięcie komentarzy na wspomnianych powyżej forach. Warto również sprawdzić sytuację finansową firmy, aby mieć pewność, że można jej ufać.

Dropshipping

Wydaje się, że nie najgorszym pomysłem jest zastąpienie miejscowych dostawców tymi z Azji. Okazuje się, że sprzedaż produktów ściąganych z Chin, Wietnamu czy Tajlandii może być bardziej opłacalna niż kupowanie ich u polskich dostawców.

Jeśli zaś chodzi o rozwiązanie problemu dostawy produktów z Azji jest nim dropshipping. Co warte uwagi, decydując się na dropshipping nie trzeba w ogóle posiadać swojego magazynu, jest to całkowicie zbędne. Dropshipping polega bowiem na tym, że towar w ogóle nie pojawia się fizycznie u właściciela sklepu, lecz bezpośrednio od dostawcy trafia do klienta.

Budowanie listy odbiorców – email marketing

0
Budowanie listy odbiorców - email marketing

Dzisiaj, sklep internetowy nie odniesie raczej sukcesu, jeśli nie prowadzi na szeroką skalę email marketingu. Ten nie jest jednak możliwy jeśli nie ma się bazy odbiorców. Skąd można ją pozyskać?

Stali klienci

Przede wszystkim, w zasadzie każdy sklep posiada bazę adresów mailowych swoich stałych jak i jednorazowych klientów. Wynika to z tego, że podczas pierwszych zakupów w sklepie klient musi podać swój adres emailowy, ażeby mógł w ogóle zrealizować transakcję.

Niewątpliwie, wielu przedsiębiorców bagatelizuje często potrzebę wysyłania maili do osób, które już o sklepie słyszały a nawet robiły w nim zakupy. Prawda jest jednak taka, że to oni przynoszą największe zyski dla sklepów. Warto dbać o stałych klientów i wysyłać im maile, gdyż w przeciwnym razie mogą oni po prostu zapomnieć o sklepie i przestać z niego korzystać.

Zapisy na newsletter

Obecnie, większość sklepów internetowych prowadzi newslettery. Najczęściej, prowadzone są one właśnie po to, aby móc pozyskać adresy potencjalnych klientów. Oczywistością jest, że aby móc otrzymywać newsletter trzeba podać swój adres email. Automatycznie po podaniu adresu wędruje on do bazy mailingowej sklepu i od tego czasu regularnie wysyła się na niego reklamy.

Pop-up z formularzem

Bardzo istotną sprawą jest zindywidualizowanie mailingu. Chodzi o to, aby do konkretnych osób docierały jedynie informacje na temat interesujących ich produktów. Zwiększa to znacząco szansę na sprzedaż. Dlatego też, trzeba pozyskać jak najwięcej informacji na temat danego klienta. Sposobem na to są formularze.

Jednym ze sposobów prezentacji formularzy przez sklepy internetowe są tak zwane pop-upy. Są to wyskakujące okienka, które zasłaniają większość strony. Tym samym zwracają one uwagę i uniemożliwiają korzystanie ze strony dopóki nie zostaną wyłączone lub nie zostanie wypełniony formularz.

Warto pamiętać o tym, że każdemu klientowi pop-up powinien wyskakiwać na stronie tylko raz. W przeciwnym razie, możemy spodziewać się tego, że przestanie on odwiedzać stronę, gdyż zirytuje się oknem, które nieustannie zasłania mu całą stronę.

Jak pisać ciekawego bloga?

0
Jak pisać ciekawego bloga?

Niegdyś, blogi internetowe były niczym więcej jak tylko specyficznymi pamiętnikami. Dzisiaj jest już zupełnie inaczej. Blogi traktują o bardzo różnych rzeczach i często są całkiem dobrym źródłem dochodu.

O czym pisać?

Wydaje się, że aby blog odniósł sukces przede wszystkim trzeba wiedzieć o czym pisać. Jak wybrać temat? Wydaje się, że najlepiej po prostu zacząć pisać o czymś, co nas interesuje i na czym dobrze się znamy. Jeśli bowiem zabieramy się za tematy o których nie mamy pojęcia, lecz wiemy że dobrze się sprzedają, odbiorcy szybko się w tym połapią i blog nie będzie zbyt często odwiedzany.

Jak pisać?

Oczywiście, wiele osób zna się doskonale na różnych tematach, jednak nie każdy odnosi sukces jeśli chodzi o bloga. Rzecz w tym, że trzeba wiedzieć nie tylko o czym pisać, ale również jak to robić.

Przede wszystkim, bardzo ważne są tytuły artykułów. Ludzie lubią konkretne informacje, dlatego tez przyciągają ich tytuł sugerujące, że artykuły zawierają listy i wypunktowania. Ponadto, warto podawać w tekście dużo danych statystycznych. Okazuje się, że przeważnie liczby przemawiają do czytelników lepiej niż słowa i są o wiele lepiej zapamiętywane.

Gdzie założyć bloga?

Jest wiele platform internetowych, na których założyć można bloga. Przeważnie, ich obsługa jest intuicyjna, wiec nikomu nie powinna sprawić większych trudności. Na pewno nie trzeba być informatykiem, aby poradzić sobie z założeniem bloga.

Godną polecenia jest darmowa platforma WordPress. Można tam założyć stronę, która jest niezwykle funkcjonalna. Ponadto, istnieje możliwość zainstalowania różnego rodzaju wtyczek, które w większości również dostępne są całkowicie za darmo.

Wtyczką o której warto wspomnieć jest SEO Yoast. Wtyczka ta pomaga w skutecznym pozycjonowaniu strony. Jest to niezwykle ważne, gdyż pozycjonowanie ma w zasadzie decydujący wpływ na to, czy czytelnicy będą odwiedzać naszego bloga czy też nie. Rzecz jasna im wyższe miejsce w wyszukiwarce, tym lepiej dla strony, dotyczy to zresztą nie tylko blogów.