poniedziałek, Lipiec 22, 2019

Zabezpieczenie danych w sklepie internetowym

0
Zabezpieczenie danych w sklepie internetowym

Prowadząc sklep internetowy prawdopodobnie często spotkamy się z wieloma przeciwnościami. Są nimi między innymi naciągacze, którzy będą chcieli wyciągnąć od nas pieniądze. Ostatnio dość często można usłyszeć o fałszywych prawnikach. którzy mają zastrzeżenia co do kwestii ochrony danych na stronach sklepów internetowych. Straszą więc, że zgłoszą sprawę do GIODO, jeśli nie otrzymają danej kwoty pieniędzy.

Certyfikat zabezpieczający SSL

Najczęściej oszustwo dotyczy certyfikatu zabezpieczającego SSL. Oszuści widzą, że nie ma go na danej stronie i zwracają się do właścicieli strony z żądaniem pieniędzy. Po pierwsze, jest to zdecydowanie bardzo niemoralne. Po drugie natomiast, okazuje się, że certyfikat SSL wcale nie jest niezbędny.

Prawo dotyczące ochrony danych osobowych

W przepisach odnośnie ochrony danych osobowych nie ma ani słowa na temat konieczności posiadania certyfikatu SSL. Tak więc nie można otrzymać żadnej kary za to, że się tego certyfikatu nie posiada. Nie oznacza to jednak, że w gruncie rzeczy nie jest on przydatny.

Jak się okazuje, przepisy są dosyć restrykcyjne jeśli chodzi o ochronę danych osobowych. Jak wspomniano, nie można nikogo ukarać za to, że nie posiada certyfikatu SSL, jednak jak najbardziej można ukarać za nieodpowiednią ochronę danych osobowych. Jak się natomiast okazuje, najlepszym narzędziem do ochrony danych jest właśnie SSL.

O co tyle hałasu?

Wydaje się, że warto mieć świadomość tego, czemu właściwie służy certyfikat SSL. Generalnie, zabezpiecza on dane, które są przekazywane z komputerów na serwer. Rzecz w tym, ze dzięki certyfikatowi są one szyfrowane, także nawet jeśli ktoś by je przechwycił, to nic z nich nie będzie wiedział.

Dane tego typu, o których mowa powyżej, przesyłane są za każdym razem, gdy na stronie sklepu konto zakłada nowy klient. Jednakże, SSL chroni nie tylko dane klientów sklepu, ale również jego założyciel ii pracowników. Szyfrowane są bowiem nie tylko dane podawane w formularzu zakupowym, ale również te, których używa się do logowania.

Zakładanie sklepu internetowego – sprawy techniczne

0
Zakładanie sklepu internetowego - sprawy techniczne

Generalnie, uważa się, że prowadzenie sklepu internetowego to jeden z prostszych biznesów. Jednakże, również podczas zakładania tego typu sklepu konieczne jest wykonanie wielu trudnych czynności. Przede wszystkim, trudności wielu osobom sprawiają kwestie techniczne.

Kwestie techniczne zakładania sklepu online

Jeśli chce się prowadzić jakąś stronę internetową konieczne jest wykupienie domeny. Wydaje się, że w przypadku sklepu internetowego jest ona szczególnie ważna. Potrzebny jest bowiem ciekawy i przede wszystkim bardzo oryginalny adres, który będzie przyciągał uwagę potencjalnych klientów. Niewątpliwie, domena jest swego rodzaju narzędziem marketingowym, dlatego też trzeba o nią zadbać. Całe szczęście, wykupienie domeny nie wiąże się ze zbyt dużym wydatkiem.

Oprogramowanie sklepowe

Niezwykle istotne jest, aby wybrać najbardziej optymalne oprogramowanie dla sklepu. Wybór jest duży, a wśród wielu oprogramowań są takie, które uzyskać można całkowicie za darmo, jak i takie, na które trzeba się dosyć solidnie wydatkować. Niewątpliwie, cena uzależniona jest przede wszystkim od ilości posiadanych przez dane oprogramowanie funkcji. Warto więc odpowiedzieć sobie przed zakupem któregokolwiek z oprogramowań jak dużą funkcjonalność jest nam potrzebna.

Hosting

Kiedy już wykupiona jest domena i oprogramowanie konieczny jest wybór serwer. Wydaje się, że w tej kwestii dylematy są największe.

Można wybrać jeden z najtańszych hostingów. W tego typu hostingach dzieli się ich moc obliczeniową z innymi użytkownikami. Rzecz w tym, że serwer nie jest zarezerwowany jedynie dla naszego sklepu, lecz korzysta z niego wielu innych użytkowników. Tym niemniej, w przypadku początkujących sklepów, które nie mają jeszcze zbyt dużych obrotów jak najbardziej tego typu hostingi są wystarczające.

Jeśli jednak sklep nabiera rozpędu i ruch na nim stale rośnie warto zastanowić się nad indywidualnym hostingiem. Na tego typu serwerze absolutnie cała moc obliczeniowa przeznaczona jest tylko i wyłącznie dla naszego sklepu internetowego.

Inne przydatne i ciekawe informacje na temat zakładania sklepu internetowego znajdziesz na http://www.sklepwinternecie.pl/jak-zalozyc-sklep-internetowy/

Dropshipping – pomysł na tani biznes

0
Dropshipping - pomysł na tani biznes

Założenie jak i prowadzenie sklepu internetowego generalnie nie są trudne. Jest jednak kilka kwestii, z którymi początkujący handel nie do końca potrafi sobie poradzić. Problem często sprawia kwestia dostawcy dla sklepu internetowego.

Dostawca z za granicy

Jak się okazuje, czasami najbardziej opłacalne staje się znalezienie dostawcy poza granicami kraju. Oczywiście, najlepiej jest sprowadzać towary z dalekich krajów azjatyckich. Ceny za poszczególne produkty z tamtych rejonów są bardzo niskie, pozostaje jednak problem transportu tych towarów do sklepu, a potem do klienta. Można to jednak rozwiązać za pomocą dropshippingu.

Jak to działa?

Dropshipping jest idealnym sposobem na zminimalizowanie kosztów wysyłki towarów z dalekich krajów. Jest to możliwe dzięki temu, gdyż w przypadku dropshippingu hurtownia, od której sklep kupuje artykuły jest ich bezpośrednim dostawcą do poszczególnych klientów. Tak naprawdę, w tym przypadku to hurtownia handluje z klientem, a sklep jest jedynie specyficznym pośrednikiem w tej transakcji.

Jeśli decydujemy się na dropshipping musimy przejść dość długą drogę od podjęcia tej decyzji aż do rozpoczęcia handlu. Oczywiście, zacząć trzeba od znalezienia hurtowni. Można szukać jej bezpośrednio w krajach azjatyckich, a można też nawiązać współpracę z jedną z polskich hurtowni sprowadzających artykuły z Azji.

Ceny w hurtowni

Oczywiście, nie wszystkie azjatyckie hurtownie posiadają tak samo dobrą ofertę. Warto sprawdzić bardzo dokładnie ich ofertę przed decyzją o podpisaniu umowy. Przede wszystkim, należy sprawdzić, w jakiej cenie sprzedawane są w Polsce produkty, które chcemy sprowadzać. Jeśli cena tych produktów w hurtowni jest zbyt wysoka, aby miały one dać zarobić, lepiej poszukać jakiegoś innego dostawcy.

Reklama sklepu

Oczywiście, nawet posiadanie najwyższej jakości produktów w bardzo okazyjnej cenie nie gwarantuje sukcesu sklepu internetowego. Jedynym, co gwarantuje ten sukces jest profesjonalny marketing. Tylko dobrze rozreklamowany sklep internetowy może być sukcesem.

Sklep internetowy – poszukiwanie dostawcy

0
Sklep internetowy - poszukiwanie dostawcy

Kluczem do sukcesu sklepu, zarówno tradycyjnego jak i internetowego jest pozyskanie atrakcyjnego dostawcy. To od dostawcy zależy bowiem szybkość realizacji zamówienia, a do pewnego stopnia również jakość produktu.

Znaczenie dostawcy dla sklepu internetowego

Wydaje się, że dla sklepu internetowego dostawca jest szczególnie ważny. Wynika to z tego, że wiele sklepów internetowych, zwłaszcza tych mniejszych, z mniejszym kapitałem zakładowym, nie posiada wcale magazynów. Dlatego też, szybkość dostarczenia produktu do klienta w całości zależy w tym przypadku do dostawcy. Jeśli ociąga się on i nie można na nim polegać, klienci nie będą chcieli korzystać ze sklepu, gdyż będzie to oznaczało długie oczekiwanie na produkt.

Gdzie znaleźć dostawców?

Wbrew pozorom, wcale nie jest trudno znaleźć dobrych dostawców. Oczywiście, poszukiwania dostawców najlepiej zacząć w internecie. Jest wiele serwisów, które umożliwiają nawiązanie współpracy pomiędzy handlowcami a hurtowniami. Ponadto, warto też regularnie przeglądać fora oraz blogi, na których ludzie dyskutują o hurtowniach. Ponadto, dostawcy często również sami reklamują się na tego typu stronach.

Kiedy już znajdziemy dostawcę powinniśmy sprawdzić czy jest godny zaufania. Przede wszystkim należy zrobić to poprzez przeglądnięcie komentarzy na wspomnianych powyżej forach. Warto również sprawdzić sytuację finansową firmy, aby mieć pewność, że można jej ufać.

Dropshipping

Wydaje się, że nie najgorszym pomysłem jest zastąpienie miejscowych dostawców tymi z Azji. Okazuje się, że sprzedaż produktów ściąganych z Chin, Wietnamu czy Tajlandii może być bardziej opłacalna niż kupowanie ich u polskich dostawców.

Jeśli zaś chodzi o rozwiązanie problemu dostawy produktów z Azji jest nim dropshipping. Co warte uwagi, decydując się na dropshipping nie trzeba w ogóle posiadać swojego magazynu, jest to całkowicie zbędne. Dropshipping polega bowiem na tym, że towar w ogóle nie pojawia się fizycznie u właściciela sklepu, lecz bezpośrednio od dostawcy trafia do klienta.

Budowanie listy odbiorców – email marketing

0
Budowanie listy odbiorców - email marketing

Dzisiaj, sklep internetowy nie odniesie raczej sukcesu, jeśli nie prowadzi na szeroką skalę email marketingu. Ten nie jest jednak możliwy jeśli nie ma się bazy odbiorców. Skąd można ją pozyskać?

Stali klienci

Przede wszystkim, w zasadzie każdy sklep posiada bazę adresów mailowych swoich stałych jak i jednorazowych klientów. Wynika to z tego, że podczas pierwszych zakupów w sklepie klient musi podać swój adres emailowy, ażeby mógł w ogóle zrealizować transakcję.

Niewątpliwie, wielu przedsiębiorców bagatelizuje często potrzebę wysyłania maili do osób, które już o sklepie słyszały a nawet robiły w nim zakupy. Prawda jest jednak taka, że to oni przynoszą największe zyski dla sklepów. Warto dbać o stałych klientów i wysyłać im maile, gdyż w przeciwnym razie mogą oni po prostu zapomnieć o sklepie i przestać z niego korzystać.

Zapisy na newsletter

Obecnie, większość sklepów internetowych prowadzi newslettery. Najczęściej, prowadzone są one właśnie po to, aby móc pozyskać adresy potencjalnych klientów. Oczywistością jest, że aby móc otrzymywać newsletter trzeba podać swój adres email. Automatycznie po podaniu adresu wędruje on do bazy mailingowej sklepu i od tego czasu regularnie wysyła się na niego reklamy.

Pop-up z formularzem

Bardzo istotną sprawą jest zindywidualizowanie mailingu. Chodzi o to, aby do konkretnych osób docierały jedynie informacje na temat interesujących ich produktów. Zwiększa to znacząco szansę na sprzedaż. Dlatego też, trzeba pozyskać jak najwięcej informacji na temat danego klienta. Sposobem na to są formularze.

Jednym ze sposobów prezentacji formularzy przez sklepy internetowe są tak zwane pop-upy. Są to wyskakujące okienka, które zasłaniają większość strony. Tym samym zwracają one uwagę i uniemożliwiają korzystanie ze strony dopóki nie zostaną wyłączone lub nie zostanie wypełniony formularz.

Warto pamiętać o tym, że każdemu klientowi pop-up powinien wyskakiwać na stronie tylko raz. W przeciwnym razie, możemy spodziewać się tego, że przestanie on odwiedzać stronę, gdyż zirytuje się oknem, które nieustannie zasłania mu całą stronę.

Jak pisać ciekawego bloga?

0
Jak pisać ciekawego bloga?

Niegdyś, blogi internetowe były niczym więcej jak tylko specyficznymi pamiętnikami. Dzisiaj jest już zupełnie inaczej. Blogi traktują o bardzo różnych rzeczach i często są całkiem dobrym źródłem dochodu.

O czym pisać?

Wydaje się, że aby blog odniósł sukces przede wszystkim trzeba wiedzieć o czym pisać. Jak wybrać temat? Wydaje się, że najlepiej po prostu zacząć pisać o czymś, co nas interesuje i na czym dobrze się znamy. Jeśli bowiem zabieramy się za tematy o których nie mamy pojęcia, lecz wiemy że dobrze się sprzedają, odbiorcy szybko się w tym połapią i blog nie będzie zbyt często odwiedzany.

Jak pisać?

Oczywiście, wiele osób zna się doskonale na różnych tematach, jednak nie każdy odnosi sukces jeśli chodzi o bloga. Rzecz w tym, że trzeba wiedzieć nie tylko o czym pisać, ale również jak to robić.

Przede wszystkim, bardzo ważne są tytuły artykułów. Ludzie lubią konkretne informacje, dlatego tez przyciągają ich tytuł sugerujące, że artykuły zawierają listy i wypunktowania. Ponadto, warto podawać w tekście dużo danych statystycznych. Okazuje się, że przeważnie liczby przemawiają do czytelników lepiej niż słowa i są o wiele lepiej zapamiętywane.

Gdzie założyć bloga?

Jest wiele platform internetowych, na których założyć można bloga. Przeważnie, ich obsługa jest intuicyjna, wiec nikomu nie powinna sprawić większych trudności. Na pewno nie trzeba być informatykiem, aby poradzić sobie z założeniem bloga.

Godną polecenia jest darmowa platforma WordPress. Można tam założyć stronę, która jest niezwykle funkcjonalna. Ponadto, istnieje możliwość zainstalowania różnego rodzaju wtyczek, które w większości również dostępne są całkowicie za darmo.

Wtyczką o której warto wspomnieć jest SEO Yoast. Wtyczka ta pomaga w skutecznym pozycjonowaniu strony. Jest to niezwykle ważne, gdyż pozycjonowanie ma w zasadzie decydujący wpływ na to, czy czytelnicy będą odwiedzać naszego bloga czy też nie. Rzecz jasna im wyższe miejsce w wyszukiwarce, tym lepiej dla strony, dotyczy to zresztą nie tylko blogów.

Jak pisać opisy produktów?

0
Jak pisać opisy produktów?

O tym, czy dany sklep internetowy odniesie sukces, czy tez upadnie krótko po powstaniu decyduje wiele czynników. Istotna jest jakość produktów oferowanych w sklepie, ale jeszcze ważniejsze jest to, czy potrafi sieje odpowiednio zareklamować. Dlatego też, tak ważne są atrakcyjne opisy produktów na stronach sklepów.

Czym się kierować podczas tworzenia opisów?

Niewątpliwie, jest kilak wskazówek, których przestrzeganie gwarantuje sukces opisów produktów.

Przede wszystkim, liczy się to, aby opis był konkretny i skupiał się na specyficznych cechach produktu. Rzecz w tym, ze klient powinien dowiedzieć się z opisu czegoś o produkcie. Powinny to być konkretne informacje, opisujące specyficzne cechy produktu, aby w ogóle opis był traktowany poważnie. Jeśli w opisie zamiast przymiotników opisujących konkretne cechy produktów użyte zostaną przymiotniki zachwalające przedmiot i traktujące o jego doskonałości klient szybko wyłączy stronę.

Nie mniej ważna wydaje się również uczciwość podczas tworzenia opisów produktów. Chodzi o to, że powinny być one zgodne ze stanem faktycznym. W przeciwnym wypadku można spodziewać się reklamacji produktów, które nie spełnią oczekiwań klientów.

Wpływ na emocje odbiorcy

Wydaje się, że wiele osób dokonuje zakupów pod wpływem emocji. Szczególnie kosmetyki, czy biżuteria to produkty, przy wyborze których dominują emocje a nie chłodna analiza zalet i wad produktu. Dlatego właśnie, opis powinien wywoływać emocje u odbiorcy. Powinien wzbudzać w nim same pozytywne emocje, które sprawią, że zapragnie on stać się posiadaczem danego produktu

Nie tylko konkretnie, ale i zwięźle

Jak już powyżej wspomniano, opis powinien zawierać przede wszystkim konkretne informacje. Ważne jest jednak, aby generalnie informacji tych nie było zbyt wiele. Rzecz w tym, że jeśli opis jest bardzo długi i niezwykle rozwlekły to nikt nie ma ochoty go czytać.

Ponadto, opis powinien być napisany prostym, dostępnym dla każdego językiem. Nie ma sensu używać bardzo trudnych słów i zwrotów, chyba że opis dotyczy towarów luksusowych.

Udany marketing sklepu internetowego – optymalizacja i pozycjonowanie

0
Udany marketing sklepu internetowego - optymalizacja i pozycjonowanie

Optymalizacja strony internetowej zdaje się zabiegiem niezbędnym, aby ruch na stronie stale był napędzany. Dzisiaj, gdy wyszukiwarki internetowe są coraz inteligentniejsze pozycjonowanie i optymalizacja są coraz trudniejsze. Warto więc zadania te zlecać firmom, zajmującym się tym zawodowo.

SEO – pozycjonowanie strony internetowej

Podstawą SEO jest stworzenie najbardziej optymalnego kodu HTML. Ponadto, niezbędne są odpowiednie narzędzia integracyjne dla strony. Obie czynności, o których mowa prowadzą do tego, że zawartość strony internetowej jest odczytywana przez wyszukiwarkę szybko i sprawnie. Dzięki temu strona internetowa umieszczana jest wyżej w wyszukiwarce co sprawia, że tafia na nią więcej użytkowników internetu.

Ważne jest również, w jakiej technologii przygotowany zostanie sklep internetowy. Im nowocześniejsza i bardziej zaawansowana jest to technologia, tym oczywiście lepiej. Chodzi o to, aby umożliwić wyświetlanie strony sklepu nie tylko na komputerze, ale również na tablecie czy też telefonie. Jest to dzisiaj bardzo ważne, gdyż coraz więcej osób ceni sobie wygodę robienia zakupów w internecie, która polega między innymi na zawieraniu transakcji przy pomocy urządzeń mobilnych.

Długi ogon

Jak się okazuje, w optymalizacji i pozycjonowaniu bardzo ważny jest tak zwany długi ogon. Szczególnie istotny jest on przede wszystkim właśnie w przypadku sklepów internetowych. O co chodzi z długim ogonem? Wyszukiwania długiego ogona to nic innego jak optymalizacja strony pod względem konkretnego, szczegółowego słowa czy też frazy.

Niewątpliwie, optymalizacja i pozycjonowanie to zabiegi, które są niezbędne w przypadku każdej strony internetowej. Jeśli chodzi o sklep internetowy, są o tyle ważne, że jeśli strona sklepu ginie gdzieś w otchłani wyszukiwarki to po prostu nikt na nią nie wchodzi. Jeśli zaś nie ma odwiedzających, to siłą rzeczy nie ma też klientów, wiec prędzej czy później sklep upada. Warto więc zadbać o optymalizację i pozycjonowanie strony już na starcie sklepu internetowego.

Koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego

0
Koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego

Niewątpliwie, koszty prowadzenia sklepu internetowego są znacznie mniejsze niż prowadzenia zwykłego sklepu. Nie oznacza to jednak, że koszty te są niskie. Czasami wynoszą nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Dotyczy to jednak jedynie dużych sklepów działających na dużą skalę.

Koszt prowadzenia biura

Przede wszystkim, aby prowadzić sklep internetowy potrzebne jest biuro. Jego prowadzenie wiąże się niestety z regularnymi kosztami. Jeśli wynajmuje się lokal biurowy, konieczne jest płacenie miesięcznego czynszu. Jego wysokość uzależniona jest oczywiście od powierzchni biura jak i od jego lokalizacji. Wydaje się więc, że warto wynajmować biura oddalone od centrum miasta, gdyż są po prostu tańsze. Ponadto, jeśli w sklepie nie jest zatrudnionych zbyt wielu pracowników nie jest potrzebny nam zbyt duży lokal.

Warto zwrócić uwagę, że często z powodzeniem można urządzić biuro we własnym mieszkaniu. W takim przypadku oszczędza się sporo na wynajmie biura. Jednakże, rozwiązanie to możliwe jest właściwie tylko wtedy, gdy sklep internetowy jest jednoosobową działalnością.

Koszt zatrudnienia pracowników

Oczywiście, im większe obroty sklepu, tym więcej pracowników on zatrudnia. Jednocześnie, rosną w takim przypadku również koszty utrzymania sklepu. Chodzi o to, że przecież pracownikom trzeba wypłacać regularne wynagrodzenie. Ponadto, konieczne jest odprowadzanie za nich odpowiednich składek.

Koszty uzyskania przychodu

Warto zauważyć, że wysokie koszty prowadzenia sklepu internetowego nie powinny przerażać. Okazuje się, ze ostatecznie nie są one wcale aż tak wysokie, gdyż większość wydatków można wliczyć w koszty. Oznacza to, że odejmuje się je od podatku.

Między innymi, w koszty działalności można wliczyć wynajem biura. Jeśli zaś pracuje się w mieszkaniu i tam ma się biuro, możliwe jest odjecie części kosztów związanych z wynajmem mieszkania. Podobnie zresztą można sobie wliczyć w koszty wydatek związany z wynagrodzeniem pracowników jak i ze składkami, które się za nich opłaca.