niedziela, Wrzesień 24, 2017

Administracja siecią – powierz ją fachowcom i skup się na swojej działalności

0

Jednym z bardzo ważnych elementów prowadzenia biznesu jest monitorowanie i diagnozowanie sieci. Dzięki profesjonalnemu zarządzaniu sieciom jesteśmy w stanie zmniejszyć ryzyko związane z korzystaniem z sieci w swojej działalności. Wykradzenie informacji, wirusy komputerowe, utrata danych – to tylko niektóre problemy, z którymi możemy spotkać się bez odpowiedniej administracji siecią. Aby je zminimalizować, warto pomyśleć o skorzystaniu z pomocy fachowców.

Jak zapanować nad dokumentacją w magazynie?

0

Zorganizowanie w dokumentacji i odpowiednie zarządzanie magazynem w wielu przypadkach wydaje się być niemożliwe do wykonania. Jednak okazuje się, że odpowiednie prowadzenie magazynu potrafi przynieść realne zyski i poprawić jakość pracy. W jaki sposób zapanować nad organizacją i dokumentacją magazynową? Jaką rolę w tym procesie ma program lomag.pl i od czego należy zacząć?

Przekierowanie 301 – czym jest i czemu służy?

0

O przekierowaniu w branży SEO słychać nieprzerwanie. Proces ten jest powszechnie stosowany w obliczu relokacji strony na inną domenę, rozwiązania kwestii duplikacji contentu czy stworzenia tzw. „przyjaznych adresów” dla wyszukiwarki Google. Dlaczego przekierowanie 301 jest istotne i co się za tym kryje?

Serwery VPS czy dedykowane?

0

Virtual Private Server to usługa, która łączy możliwości hostingu współdzielonego i serwera dedykowanego. Użytkownik otrzymuje wydzieloną część fizycznego serwera do własnego użytku. Może on instalować własne aplikacje, jednak ma ograniczoną moc obliczeniową. Serwer dedykowany jest skierowany do dużych firm, które potrzebują dużo miejsca na dysku oraz wysoką moc obliczeniową. Klient w tym przypadku otrzymuje na wyłączność zasoby całego serwera.

Prowadzenie sklepu internetowego – jak odnieść sukces?

0
Prowadzenie sklepu internetowego - jak odnieść sukces?

Bardzo łatwo zauważyć, że dzisiaj duża część handlu odbywa się w internecie. Dotyczy to w zasadzie każdej branży. Wydawać by się mogło, że sklep internetowy to bardzo pewny biznes, który skazany jest wręcz na sukces. Czy jednak aby na pewno?

Nie każdy sklep internetowy jest sukcesem

Niewątpliwie, wiele sklepów internetowych upada niedługo po ich założeniu. Wynika to prawdopodobnie z tego, że sklepy otwierane są często przez osoby, które zupełnie nie mają pojęcia o biznesie. Z racji swojej niewiedzy popełniają one często bardzo podstawowe błędy.

Kontakt z klientem

Wydaje się, że bardzo ważny jest dobry i przede wszystkim uczciwy kontakt z klientem. Przede wszystkim istotna jest właśnie uczciwość. Oczywiście, wielu specjalistów podkreśla, jak ważna jest reklama sklepu internetowego, szczególnie wtedy, gdy dopiero on startuje. Jednakże, nigdy nie powinna być to reklama oparta na kłamstwie. Nie ma wątpliwości, że kłamstwo dotyczące sprzedawanego produktu szybko wyjdzie na jaw. Efekt będzie taki, że dany klient już nigdy nie wróci do sklepu.

Pozycjonowanie i reklama

Bardzo istotne jest, ażeby dobrze wypozycjonować stronę w wyszukiwarce. Jest to ważne szczególnie na początku działania sklepu internetowego. Kiedy sklep będzie miał już wyrobioną markę, nie będzie tak ważne to, aby znajdował się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, gdyż klienci będą wchodzić bezpośrednio na stronę sklepu bez korzystania z wyszukiwarek. Jednakże, kiedy jeszcze nikt nie zna danego sklepu, najlepszym sposobem na to, aby uświadomić klientów o swoim istnieniu jest dobre pozycjonowanie.

Wydaje się, że nie mniej ważne są również inne formy reklamy sklepu internetowego. Przede wszystkim, niezwykle ważna jest dziś obecność w social mediach. To właśnie przez media społecznościowe można dotrzeć do największej liczby odbiorców. Ponadto, skuteczny, a jednocześnie niezbyt skomplikowany sposób na promocję sklepu internetowego to marketing mailowy. Warto, aby wszystkimi powyższymi metodami reklamy kierowali profesjonaliści, gdyż zapewni to sukces firmie.

Dobry pomysł na biznes – sklep internetowy

0
Dobry pomysł na biznes - sklep internetowy

Wiele osób z dobrymi pomysłami na biznes nie zakładało go przez dłuższy czas ze względu na brak funduszy. Dzisiaj jednak, w dobie internetu, nie jest to już problemem. Ażeby założyć sklep internetowy nie trzeba wcale być krezusem.

Na początek dobry pomysł

Podstawą każdego biznesu jest pomysł. Oryginalny i innowacyjny pomysł zapewnia sukces każdemu biznesowi, także sklepowi internetowemu. W jaki sposób wpaść na dobry pomysł? Przede wszystkim prowadzi do tego obserwacja rynku.

Warto obserwować sklepy, które już działają w internecie. Nie chodzi oczywiście o kopiowanie ich pomysłów, ale raczej o znalezienie niszy. Należy znaleźć branżę, w których sklepów internetowych jest mało lub nie działają zbyt sprawnie. Oczywiście, musi to być branża, która cieszy się również zainteresowaniem klientów. Czasami bowiem sklepy w danej branży nie mają klientów nie dlatego, że są źle prowadzone, lecz z tego względu, że ich produkty po prostu nikogo nie interesują.

Kontakt z hurtownią

Oczywiście, podstawą powodzenia sklepu internetowego jest atrakcyjny produkt. Konieczny jest stały i przede wszystkim szybki dostęp do produktu. Dlatego też, jeszcze przed startem sklepu trzeba nawiązać kontakt z hurtownią.

Początkowo, gdy nie dysponuje się raczej dużym budżetem można kupować konkretne produkty dopiero wtedy, gdy zostanie on zamówiony przez klienta. Z czasem jednak warto pomyśleć o założeniu własnego magazynu. Pozwala to bowiem na szybszą realizację zamówień, co przekłada na się zwiększenie liczby klientów.

Strona internetowa

Sklep internetowy nie może funkcjonować bez intuicyjnej i funkcjonalnej strony internetowej. Dlatego tak ważny jest wybór najlepszego oprogramowania do sklepu. Istnieje możliwość stworzenia swojego własnego oprogramowania. Jednakże, jest to czasochłonne, drogie i wymaga specjalistycznej wiedzy. Lepiej więc skorzystać z któregoś z już gotowych oprogramowań.

Na rynku są dziś dziesiątki darmowych jak i płatnych oprogramowań dla sklepów internetowych. Te drugie są bardziej godne polecenia, przede wszystkim ze względu na większa ilość posiadanych funkcji.

Sklep internetowy a magazyn. Czy warto go posiadać?

0
Sklep internetowy a magazyn. Czy warto go posiadać?

Wiele osób decyduje się na założenie sklepu internetowego, a nie stacjonarnego, gdyż jest to generalnie dużo tańsze. Często przedsiębiorcy ci nie mają po prostu zbyt dużych funduszy. Dlatego też, starają się oszczędzić na przykład na magazynie, w praktyce często w ogóle go nie posiadając. Czy jednak takie rozwiązanie jest godne polecenia?

Kto pierwszy ten lepszy

Obecnie, w zasadzie we wszystkich gałęziach handlu rywalizacja pomiędzy sklepami internetowymi jest olbrzymia. Dlatego też, trzeba mieć doskonalszą ofertę niż konkurencja, aby klient zdecydował się akurat na zakupy w naszym sklepie. Dlatego też, ważny jest czas dostawy produktu. Jeśli nie posiada się własnego magazynu czas ten znacząco się wydłuża.

Brak produktu w hurtowni

Warto zauważyć, że jest jeszcze inny powód, dla którego raczej warto mieć swój magazyn. Jeśli bowiem sklep internetowy sprzedaje produkt, zanim go nabędzie, może się okazać, że ostatecznie transakcja w ogóle nie dojdzie do skutku. Co bowiem stanie się w przypadku, gdy akurat w hurtowni zabraknie danego produktu?

Własny magazyn – zaleganie produktów

Jak się okazuje, samo założenie magazynu również nie rozwiązuje wszystkich problemów i nie zawsze jest udanym pomysłem. Nie można bowiem dokładnie określić tego, jak duża będzie sprzedaż w danym miesiącu, czy nawet w roku. Dlatego też, mając w magazynie dużo rzeczy może się okazać, że będą tam one zalegały przez dłuższy czas.

Wydaje się, że warto więc trzymać w magazynie tylko te produkty, które od dłuższego czasu sprzedają się najlepiej. Niewątpliwie, na mniej popularne produkty klient będzie skłonny zaczekać nieco dłużej.

Wszystko zależy od branży

Warto też zauważyć, że w niektórych branżach posiadanie magazynu jest ważniejsze niż w innych. Przykładowo, jeśli prowadzi się internetowy sklep z meblami tak naprawdę nie trzeba mieć magazynu lub też nie trzeba trzymać w nim wszystkich produktów. Meble to produkt, na który przecież trzeba przeważnie nieco poczekać nawet wtedy, gdy robi się zakupy w stacjonarnym salonie meblowym.

Skuteczny email marketing

0
Skuteczny email marketing

Założenia skutecznego marketingu w przypadku tradycyjnych sklepów oraz tych działających w internecie zdają się być zupełnie inne. O ile w przypadku tych pierwszy najważniejsze zdają się być rzeczywiste banery i reklamy w radiu oraz telewizji, o tyle w przypadku sklepu internetowego lepsze efekty dają banery na stronach internetowych, a przede wszystkim email marketing.

Baza adresów email

Pierwszym krokiem w konstruowaniu odpowiedniego marketingu internetowego jest zebranie odpowiedniej ilości danych. Chodzi rzecz jasna po prostu o adresy emailowe. Okazuje się jednak, że w przypadku sklepu internetowego ich pozyskanie nie jest wcale trudne.

Podczas jakichkolwiek zakupów w internecie praktycznie zawsze konieczne jest podanie swojego adresu email. Jest on potrzebny, ażeby możliwe było założenie indywidualnego konta na stronie sklepu, bądź tez aby potwierdzić zawarcie transakcji. Baza tworzona w ten sposób zawiera jedynie dane osób będących przynajmniej raz klientami sklepu. Wydaje się, że to dobrze, gdyż przecież łatwiej przyciągnąć do sklepu kogoś, kto go zna, niż całkiem nowego klienta.

Ciągła analiza

Bardzo ważne jest nie tylko to aby wysyłać wiadomości, lecz również to jak one wyglądają i jaka jest ich treść. Dlatego też, konieczne jest ciągłe analizowanie email marketingu w celu korygowania błędów i poprawiania jego skuteczności.

Przede wszystkim w celu oceny poprawności prowadzenia email marketingu wykorzystuje się dwa wskaźniki. Pierwszy z nich to sprawdzanie ilości otwartych maili reklamowych. Drugi natomiast wskazuje jak często po otwarciu maila klient wchodził na stronę sklepu.

Jeśli powyższe wskaźniki nie są zbyt zadowalające jest to znak do tego, że należy zmienić strategię i w jakiś sposób zmodyfikować wysyłane maile.

Zindywidualizowana oferta

Wydaje się, że bardzo istotne jest zindywidualizowanie maili. Dlatego też, większość maili reklamowych zaczyna się od imiennego zwrotu do adresata. Ważne jednak, żeby również odpowiednio do każdego klienta wybierać ofertę zawartą w wiadomości.

Jak reklamować sklep internetowy?

0
Jak reklamować sklep internetowy?

Oklepane już hasło, że reklama jest dźwignią handlu zdaje się być niezwykle prawdziwe. W dzisiejszych czasach natomiast, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, zdecydowanie najistotniejsza zdaje się być reklama w internecie.

PPC – opłata za kliknięcia

Jedną z najpopularniejszych form reklamy w internecie jest tak zwane PPC czyli z angielskiego Pay Per Click. Reklama ta jest o tyle opłacalna, że należy zapłacić tylko za tę reklamę, w którą kliknął potencjalny klient. Dlatego też, płaci się tylko za te reklamy, które są skuteczne, czyli za te, które doprowadziły do wejścia klienta na stronę sklepu.

Usługę PPC oferuje między innymi AdWords. Jest to usługa, dzięki której baner reklamowy z linkiem do strony sklepu wyświetla się na różnych stronach w internecie. Zaletą tego typu reklamy jest jej mocne zindywidualizowanie. Rzecz w tym, że reklamy pojawiają się tylko u ludzi, którzy ze względu na historię przeglądania stron prawdopodobnie będą zainteresowani daną reklamą.

Reklama przez email

Jak się okazuje, świetnym sposobem na uzupełnienie reklamy PPC jest email marketing. Polega on po prostu na wysyłaniu na różne adresy mailowe swojej oferty przez sklepy. Jednakże, aby email marketing był możliwy trzeba posiadać bazę adresów pocztowych. Najczęściej, sklepy korzystają po prostu z adresów osób, które już w przeszłości korzystały z ich oferty. Dlatego właśnie, podczas zakupów większość sklepów internetowych prosi klientów o podanie adresu email.

Reklama w social media

Wydaje się, że żaden sklep internetowy, ani właściwie w ogóle żaden biznes nie może dziś sprawnie funkcjonować bez kont na portalach społecznościowych. Jest to niewątpliwie najprostszy sposób na dotarcie do klientów. Wydaje się, że warto do prowadzenia konta na portalu społecznościowym zatrudnić fachowca, który ma w tej dziedzinie odpowiednie doświadczenie.

Wydaje się, że skuteczna reklama przede wszystkim wymaga dobrego planu marketingowego. Ponadto, warto pamiętać o tym, że najlepsze efekty przynosi łączenie różnych metod reklamy.

Sklep internetowy a dane osobowe

0
Sklep internetowy a dane osobowe

W prowadzeniu sklepu internetowego niezwykle ważny jest odpowiedni marketing. Bardzo często stosuje się tak zwany marketing bezpośredni, do którego wykorzystywane są dane osobowe poszczególnych klientów. Z też względu, wielu właścicieli sklepów internetowych dopuszcza się znaczących nadużyć.

Marketing mailowy

Jedną z najskuteczniejszych metod marketing jest dziś rozsyłanie maili reklamowych. W ten sposób można pozyskać bardzo wielu klientów. Warto jednak zauważyć, że maile wysyła się przede wszystkim do osób, które już skorzystały z usług sklepu. Właśnie dzięki temu bowiem sklepy dysponują danymi konkretnych osób. Jak się jednak okazuje, czasami sklepy rozsyłają maile do osób, których dane przetrzymują nie do końca zgodnie z prawem.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Wiele osób, które otrzymuje regularnie maile reklamowe nie wyraziło zgody na przetwarzanie ich danych osobowych, więc niejako maile te są wysyłane do nich nielegalnie. Ludzie ci najczęściej nie zgodzili się na to z tego względu, że nigdy nie zostali nawet zapytani o jakąkolwiek zgodę.

Właściciele sklepów internetowych czasem nie pytają o zgodę na przetwarzanie danych osobowych klientów, gdyż nie muszą tego robić, jeśli te dane wykorzystują jedynie do wystawienia rachunku czy też faktury. Jednakże, niewątpliwie, większość sklepów wykorzystuje dane również w innych celach, chociażby we wspomnianym marketingu mailowym. Nie sposób się zresztą temu dziwić, gdyż jest to tania i skuteczna metoda marketingowa.

Wydaje się, że najprostszym rozwiązaniem jest po prostu dodanie na stronę internetową odpowiedniej klauzuli traktującej o wykorzystaniu danych osobowych. Tym samym, podając swoje dane klienci będą wyrażali zgodę na to, aby sklep mógł je przechowywać i wykorzystywać.

Rejestracja danych

Warto mieć również na uwadze, że wszelkie zbiory danych trzeba rejestrować w GIODO. Warto zrobić to jak najszybciej, aby uniknąć nieprzyjemności. W zasadzie cały proces przebiega przez internet i nie zabiera zbyt wiele czasu.